۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
ابتلای صدها کارگر بخش صنعت گوشت آمریکا به کرونا

ابتلای صدها کارگر بخش صنعت گوشت آمریکا به کرونا

تعداد قربانیان ویروس کرونا در کارخانه تولید گوشت جی بی اس، که بزرگترین تولید کننده گوشت در جهان است به سه نفر رسید.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، اخبار مربوط به شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان و همچنین اقدامات کشورها برای جلوگیری از همه‌گیری و راه‌های مقابله با آن، به شرح ذیل است:

شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از وزارت بهداشت کویت گزارش داد: ۱۲ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا بهبود یافتند که به این ترتیب شمار بهبودیافتگان در این کشور به ۱۲۳ نفر رسید.

۷۰درصد موارد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در جهان مربوط به اروپاست. ایتالیا، اسپانیا و فرانسه بیش از همه کشورهای اروپایی تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته اند. با این حال قرنطینه در این کشورها در حال نتیجه دادن است.

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، چند روز پیش شمار مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ در فرانسه از مرز ده هزار نفر گذاشت. اما طی ۴۸ ساعت گذشته شمار بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه کاهش یافته است.

ژروم سالومون دبیر کل بهداشت فرانسه اعلام کرد طی یک روز ۶۲ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه کمتر شده است. این یک کاهش ناچیز است. اپیدمی همچنان بسیار پویاست.
در ایتالیا شمار قربانیان کووید ۱۹ از مرز ۲۰ هزار نفر گذشت. دولت ایتالیا اعلام کرد قرنطینه تا سوم ماه مه (۱۴ اردیبهشت) ادامه خواهد یافت. اما فشار برخی حوزه‌های اقتصادی ممکن است مقامات این کشور را وادار کند شرایط قرنطینه را اندکی تسهیل کند.

سازمان جهانی بهداشت همچنان بر خطر پایان دادن به قرنطینه تاکید می‌کند. این سازمان در مورد موج دوم آلودگی‌ها نگران است. تدروس آدهانوم گبریسوس دبیر کل این سازمان گفت برخی کشورها به پایان قرنطینه می‌اندیشند. سازمان جهانی بهداشت بیش از همه می‌خواهد این محدودیت‌ها از میان برداشته شود، اما همزمان لغو بسیار سریع این محدودیت‌ها می‌تواند به تبعات مرگباری منجر شود. اسپانیا با حدود ۱۶ هزار مورگ مرگ به لغو قرنطینه می‌اندیشد. احتمالا از هفته آینده برخی حوزه‌ها مانند ساخت و ساز فعالیت خود را از سر خواهند گرفت. اپیدمی در اسپانیا به اوج رسید، اما به نظر نمی‌رسد شیوع ویروس به زودی متوقف شود.
 
هشدار سازمان جهانی بهداشت در مورد خطرات لغو زودهنگام محدودیت‌ها

سازمان جهانی بهداشت روز جمعه اعلام کرد کشورها باید هنگام لغو محدودیت‌هایی که برای مقابله با شیوع ویروس کرونای جدید موسوم به «کووید-۱۹» وضع کرده اند، احتیاط کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از ژنو، تدروس آدهانوم گبریوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: «هر چند که سازمان جهانی بهداشت خواهان کاهش اقدامات قرنطینه‌ای و فاصله گذاری اجتماعی است، اما بر این باور است که رفع این محدودیت‌ها می‌تواند به ظهور مجدد مرگ و میرهای ناشی از این ویروس بینجامد. »

وی از کاهش شیوع «کووید-۱۹» در برخی کشورهای اروپایی از قبیل ایتالیا، آلمان، اسپانیا و فرانسه استقبال کرد و گفت با این حال، این ویروس با سرعت بیشتری در جاهای دیگر به ویژه در کشورهای آفریقایی در حال گسترش است.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در ادامه گفت حدود یک و نیم میلیون مورد تایید شده ابتلا به «کووید-۱۹» و بیش از ۹۲ هزار مورد مرگ ناشی از این ویروس در سراسر جهان به این نهاد بین المللی مستقر در ژنو سوئیس گزارش شده است.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به حدود یک میلیون و ۷۰۲ هزار نفر رسید

به گزارش پایگاه اینترنتی نیوز بریک که شمار قربانیان و مبتلایان به کرونا را به صورت جهانی منتشر و به روز رسانی می‌کند، شمار مبتلایان ویروس کرونا در جهان به یک میلیون و ۷۰۱ هزار و ۹۹۸ نفر و شمار جان باختگان به ۱۰۲ هزار و ۷۵۰ تن افزایش یافته است.

براساس این آمار، ۳۷۷ هزار و ۸۹۱ نفر هم در جهان از این بیماری بهبود یافته اند. آمریکا و اسپانیا در بین کشورهای جهان از نظر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به ترتیب در رتبه‌های اول و دوم و از نظر تعداد قربانیان نیز ایتالیا و آمریکا به ترتیب در رتبه‌های اول و دوم قرار دارند.

کارشناسان درمانی چینی راهی روسیه شدند

مقامات چین، گروهی از کارشناسان درمانی خود را به منظور مبارزه با شیوع ویروس کرونا در روسیه به این کشور اعزام کردند.

به گزارش خبرگزاری تاس از پکن، لیجیان ژائو، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، روز شنبه با بیان این مطلب افزود: به منظور کمک به روسیه برای غلبه بر شیوع ویروس کرونا، دولت چین تصمیم گرفت گروهی از کارشناسان درمانی خود را در یازدهم آوریل به این کشور اعزام کند. بر همین اساس روز شنبه  ۱۰ کارشناس چینی از هاربین در استان هیلونگ جیانگ عازم روسیه شده اند.

شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به ۱۸ هزار و ۷۶۰ تن رسید

به گزارش پایگاه اینترنتی نیوز بریک که شمار قربانیان و مبتلایان به کرونا را به صورت جهانی منتشر و به روز رسانی می‌کند، شمار جان باختگان ویروس کرونا در آمریکا به ۱۸ هزار و ۷۶۰ تن و شمار افراد مبتلا به ۵۰۵ هزار و ۱۵۳ نفر افزایش یافته است.

براساس این آمار، بیشترین مبتلایان و آمار مرگ ناشی از کرونا در نیویورک است. تاکنون هفت هزار و ۸۸۷ نفر در نیویورک براثر ابتلا به کرونا مرده اند و ۱۷۴ هزار و ۴۸۹ نفر هم مبتلا شده اند.
در نیوجرسی نیز با ثبت هزار و ۹۳۲ مورد مرگ، ۵۴ هزار و ۵۸۸ مورد مبتلا ثبت شده است.

در میشیگان نیز ۲۲ هزار و ۷۸۳ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند و هزار و ۲۸۱ نفر براثر این بیماری درگذشته اند.

در کالیفرنیا نیز از ۲۱ هزار و ۴۰۸ مبتلا به ویروس کرونا تاکنون ۵۹۸ نفر جان خود را از دست داده اند.

در ماساچوست نیز ۲۰ هزار هزار و ۹۷۴ مورد ابتلا و ۵۹۹ مورد مرگ و پنسیلوانیا نیز ۱۹ هزار و ۹۷۹ مورد ابتلا و ۴۱۶ مورد مرگ ثبت شده است. در فلوریدا نیز ۱۷ هزار و ۹۶۸ ابتلا و ۴۱۹ مورد مرگ و ایلینویز نیز ۱۷ هزار و ۹۰۳ مبتلا و ۵۹۷ مورد مرگ ثبت شده است. در واشنگتن نیز ۱۰ هزار و ۲۲۱ نفر به کرونا مبتلا شده اند و ۴۸۴ نفر نیز مرده اند.
۴۵ نفر دیگر در تایلند به ویروس کرونا آلوده شده اند

به گزارش خبرگزاری رویترز، تایلند اعلام کرد ۴۵ نفر دیگر در این کشور به ویروس کرونا آلوده شده اند.   تایلند همچنین از جان باختن دو نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا خبر داد.

 آخرین آمار ابتلا به کرونا در جهان

براساس جدیدترین آمار سازمان بهداشت جهانی تا روز شنبه ۱۱ آوریل ۲۰۲۰، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به یک میلیون و ۶۹۹ هزار و ۶۳۲ نفر رسید. از این تعداد ۱۰۲ هزار و ۷۳۴ نفر جان باخته و ۳۷۶ هزار و ۳۳۰ نفر بهبود پیدا کرده اند.

براساس این گزارش از میان یک میلیون و ۲۲۰ هزار و ۵۶۸ نفری که همچنان درگیر این بیماری هستند، حال ۴ درصد آن‌ها یعنی ۴۹ هزار و ۸۳۰ نفر وخیم گزارش شده است.

برخی ایالت‌های آمریکا خواستار دعا هستند نه قرنطینه

باوجود شیوع ویروس کرونا، برخی از ایالت‌های آمریکا که از هواداران جدی دونالد ترامپ، رئیس جمهور، محسوب می‌شوند، با سرسختی از صدور فرمان ماندن افراد در خانه خودداری کرده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لس آنجلس، با نزدیک شدن عید پاک، دو تا از این ایالت‌ها یعنی داکوتای جنوبی و آیووا، به جای آن به طور رسمی خواستار برگزاری چند روز دعای جمعی برای رفع این بیماری شده اند.

کریستی نوئم، فرماندار جمهوریخواه ایالت داکوتای جنوبی، تصمیم خود مبنی بر مخالفت با فرمان اعمال قرنطینه سراسری در کشور را اینگونه توجیه کرد که در وهله اول مردم خود مسئول تامین ایمنی خود هستند.

فرماندار ۴۸ ساله داکوتای جنوبی، روز چهارشنبه با تشبیه فرمان ماندن در خانه با اقدامات سرسختانه‌ای که دولت چین انجام داده است، به طور رسمی خواستار برگزاری مراسم دعا برای پایان دادن به این بیماری همه گیر شد.

روز بعد آیووا نیز به رهبری کیم رینولدز، فرماندار جمهوریخواه این ایالت، مراسم دعای جمعی خود را برگزار کرد.

وی در اعلامیه رسمی خود نوشت: در طول تاریخ ساکنان آیووا از طریق عبادت خداوند در زمان دشواری ها، به صلح، قدرت و وحدت دست یافته اند.

رینولدز مدارس> همچنین بسیاری از مشاغل و اماکن عمومی را تعطیل و تجمع بیش از ۱۰ نفر را ممنوع اعلام کرده است.

هفته گذشته مقامات درمانی آیووا خواستار اجرای اقدامات شدیدتر برای نگاه داشتن افراد در خانه شدند، اقداماتی همانند آنچه برای ۹۵ درصد از جمعیت آمریکا اجرا می‌شود. اما رینولدز گفت در مناطقی که هنوز هیچ مورد ابتلا به کرونا گزارش نشده است، اعمال چنین محدودیت‌هایی ضروری به نظر نمی‌رسد.

داگ بورگوم، فرماندار داکوتای شمالی، یکی دیگر از ایالت‌هایی که همراه نبراسکا دربرابر صدور فرمان قرنطینه اجباری مقاومت می‌کند، گفت این مسئله بیشتر به عملکرد افراد بستگی دارد تا آنچه که دولت می‌گوید.

آسا هاچینسون، فرماندار آرکانزاس، نیز معتقد است عوامل محلی مانند پایین بودن تراکم جمعیت، لزوم اعمال قرنطینه گسترده را غیر ضروری می‌سازد.

وی با بیان اینکه اعمال قرنطینه گسترده کارآیی چندانی ندارد، گفت حتی اگر قرنطینه هم اجرا شود، استثناهایی برای افرادی که خدمات ضروری انجام می‌دهند، باید در نظر گرفته شود و این یعنی ۷۰۰ هزار نفر از مردم آرکانزاس فردا صبح باید سر کار بروند.

از طرف دیگر در ایالت لوئیزیانا که قرنطینه اجرا می‌شود، برخی افراد در برابر این تصمیم مقاومت و این کار خود را با اشاره به آزادی‌های مذهبی که در قانون اساسی آمریکا در نظر گرفته شده است، توجیه می‌کنند. هفته گذشته برخی کلیساها مراسم روز یکشنبه خود را با حضور صدها نفر برگزار کردند. در شمال شرق اوهایو نیز اماکن مخصوص عبادت از دستور ممنوعیت تجمع افراد مستثنی شده اند.
 
مشاهده ۴۶ مورد جدید ابتلا به کرونا در چین

مقامات بهداشتی چین شنبه از تأیید ۴۶ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در روز جمعه خبر دادند و اعلام کردند که ۴۲ مورد از آن‌ها مربوط به مسافرانی است که از خارج کشور آمده اند. این میزان ابتلای جدید افزایش اندک روزانه را نسبت روزهای قبل نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از پکن، کمیسیون ملی بهداشت چین در گزارش روزانه خود اعلام کرد همچنین ۴۳ بیمار بدون علامت دیگر روز پنجشنبه در چین گزارش شدند در حالی که روز قبل ۴۷ مورد از این دست به ثبت رسیده بود.

تنها یک مورد جدید مرگ در این کشور گزارش شده است که آن هم در استان هوبی، کانون شیوع این بیماری بود.

بر اساس آمار کمیسیون ملی بهداشت چین، از آغاز این همه گیری (در دسامبر گذشته) ۸۱ هزار و ۹۵۳ مورد آلودگی به ویروس جدید کرونا و سه هزار و ۳۳۹ مورد مرگ ناشی از آن در چین به ثبت رسیده است.
 
صدها کارگر بخش صنعت گوشت آمریکا به ویروس کرونا آلوده شده اند

به گزارش تارنمای بلومبرگ، در کارخانه‌های تولید گوشت آمریکا، آمار افراد آلوده به ویروس کرونا رو به افزایش بوده است به گونه‌ای که فقط در هفته گذشته، صدها مورد آلودگی به این ویروس در این کارخانه‌ها گزارش شد. این موضوع، به تردیدها درباره وضعیت شکننده زنجیره تامین مواد غذایی دامن می‌زند و نگرانی‌ها را درباره سلامت کارگران افزایش می‌دهد. دو مورد مرگ روز جمعه توسط مقامات اتحادیه در پنسیلوانیا گزارش شد. این افراد هر دو در مراکزی کار می‌کردند که زیر نظر جی بی اس (JBS) بزرگترین تولید کننده گوشت جهان است.

این اخبار، آسیب پذیری زنجیره‌های جهانی تامین مواد غذایی را نشان می‌دهند که به دنبال خرید وحشت زده مردم و خالی شدن قفسه‌های فروشگاه‌ها از اقلام ضروری، خود را نشان داد. ترامپ رئیس جمهور آمریکا و مایک پنس معاون او، هر دو، در گفت و گوی روز جمعه خود با خبرنگاران، به بحث کارخانه‌های تولید گوشت پرداختند.

پنس گفت حدود ۳۰۰ نفر در کارخانه گوشت کلرادو به ویروس کرونا آلوده شده اند. ترامپ هم به شیوع کرونا در کارخانه گوشت کلرادو اشاره کرد.

کارخانه‌های سراسر آمریکا، به دنبال سرایت موارد ابتلا به کووید-۱۹ از شهرهای بزرگ به مناطق روستایی، کاهش تولید خود را شروع کرده اند. با تلفاتی که روز جمعه گزارش شد، تعداد قربانیان کووید-۱۹ در کارخانه تولید گوشت جی بی اس، به سه نفر رسید. روز پنج شنبه هم مقامات اتحادیه از مرگ دو نفر از کارگران شرکت صنایع غذایی تایسون فوودز بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ خبر دادند. تایسون فوودز بعد از جی بی اس دومین تولید کننده بزرگ گوشت جهان است.

اعطای وام فوری ۷۴۵ میلیون دلاری صندوق بین المللی پول

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، با توجه به اینکه این خطر برای تونس وجود دارد تا به علت شیوع ویروس کرونا بدترین رکود اقتصادی خود از زمان استقلالش تا کنون را تجربه کند صندوق بین المللی پول با اعطای یک وام فوری به مبلغ ۷۵۴ میلیون دلار به این کشور موافقت کرد. این نهاد بین المللی در بیانیه‌ای اعلام کرد هیئت مدیره این صندوق امروز (جمعه) با اعطای مبلغ ۷۴۵ میلیون دلار به تونس در چارچوب ابراز سریع تامین مالی این نهاد موافقت کرد. در بخش دیگری از این بیانیه آمده است به علت شیوع ویروس کرونا اقتصاد تونس در سال ۲۰۲۰ میلادی ۴.۳ دهم درصد کوچکتر می‌شود که احتمالا بدترین رکود اقتصادی را از زمان استقلالش در سال ۱۹۵۶ تجربه خواهد کرد.

کد خبر: ۱۳٬۵۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha