۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
منافع مدیران باید به تولید گره بخورد| دست بانک‌ها از بخشنامه‌های تسهیلاتی کوتاه شود
سخنگوی فراکسیون کارگری مجلس در گفتگو با بازار:

منافع مدیران باید به تولید گره بخورد| دست بانک‌ها از بخشنامه‌های تسهیلاتی کوتاه شود

جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس گفت: بخشنامه‌ای که بانکها در راستای حمایت از تولید صادر می‌کنند همواره در راستای منافع بانکی است و نه تولید.

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به بررسی چالش‌های تولید در کشور و راه کارهای تسهیل کار تولیدکنندگان، گفت: ما در بحث تولید چند مشکل داریم.

وی با بیان اینکه بروکراسی زائد در دستگاه‌های دولتی باعث تضعیف تولید در کشور شده است، بیان داشت: این بروکراسی پیچیده باعث شده تا مشکلات در بخش تولید روز افزون شود لذا دولت انقلابی باید این بروکراسی اداری را به طور کلی در کشور حذف کند تا تولید جان بگیرد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: مسئولین ما باید احساس کنند که کارخانه‌ای که قرار است مورد برخورد قرار گیرد کارخانه خود آنهاست؛ لذا مدیران را باید طوری آموزش دهیم که منافع آن‌ها به تولید گره بخورد تا اگر تولید ضعیف شود حتما حقوق آن‌ها هم تضعیف شود ، بنابراین در این صورت مسئولین می‌توانند بدون کم و کاستی در کنار تولیدکنندگان قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه هم باید در ورود به مسائل مربوط به تولید با احتیاط عمل کند، بیان داشت: تصمیمات این قوه بیشتر باید به سمت تولیدکنندگان جهت‌دهی شود و اگر خطایی و مشکلاتی دارند مسیر قانونی لازم طی شود.

این نماینده مجلس با اشاره به حمایت‌های بودجه از بخش تولید تاکید کرد: پیرو بودجه ۱۴۰۱ صندوق توسعه و پیشرفت تشکیل شد تا برای هر استان منابع ۵ هزار میلیارد تومانی پیش‌بینی شود و این رقم، رقم بالایی است و این منابع می‌تواند گردش نقدینگی خوبی در حوزه تولید ایجاد کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ۲۷ هزار میلیارد تومان در بودجه برای طرح‌های ملی متمرکز در بخش تولید پیش‌بینی شد، بیان داشت: همچنین ۲۰۰ هزار میلیادر تومان منابع قرض الحسنه به استان‌ها داده خواهد شد و این ۲۰۰ ملیارد تومان مشکلات تولیدکنندگان خرد و کوچک را برطرف می کند.

وی با اشاره به چالش کمبود نقدینگی واحدهای تولیدی و کاستی‌های بانک‌ها در حمایت از تولید اظهار داشت: همه دولت‌ها با بانک‌ها سر چالش دارند، اما ما معتقدیم که دولت باید یک روش و بستری را فراهم کند تا بانک‌ها به راحتی مشکلات تأمین نقدینگی واحدهای تولیدی را برطرف کنند.

وی تاکید کرد: مقوله حمایت بانک‌ها از تولید باید از حرف درآمده و به عمل تبدیل شود.

سخنگوی فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید تمام بخشنامه‌های بانک‌ها در حمایت از تولید جمع‌آوری شده و مستند سازی شود.

وی تاکی کرد: بله. این درست است که مسئولین می‌گویند ما دو هزار میلیارد تومان در راستای حمایت از تولید اختصاص داده‌ایم، اما این منابع وقتی به دست سیستم بانکی می‌رسد بانک‌ها آنقدر بخشنامه در راستای تخصیص این منابع صادر می‌کنند که پدر تولیدکننده در می‌آید.

کوچکی‌نژاد بیان‌داشت: هر بانک دولتی و خصوصی که این بخشنامه‌ها را صادر می‌کند، باید این بخشنامه‌ها را جمع‌آوری کرده و مستندسازی کند، لذا اگر این بخشنامه‌ها خلاف قانون عادی کشور است، باید لغو شوند و نباید اجازه داده شود که بانک‌ها در این بخش به اراده خود، بخشنامه صادر کنند چراکه بخشنامه‌ای که با آن‌ها صادر می‌کنند همواره در راستای منافع بانکی است و نه تولید.
کد خبر: ۱۳۵٬۱۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha