۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
افزایش ۷۳ درصدی صادرات کالاهای ایرانی به عمان
سخنگوی گمرک ایران اعلام کرد

افزایش ۷۳ درصدی صادرات کالاهای ایرانی به عمان

سخنگوی گمرک گفت: صادرات کشورمان به عمان شامل بیش از یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن کالا به ارزش ۵۶۳ میلیون و ۶۷۰ هزار دلار، ۲۰ درصد در وزن و ۷۳ درصد در ارزش افزایش داشته است.

به گزارش بازار، سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک افزود: روابط تجاری کشورمان با کشور عمان در سال‌های اخیر همواره رو به بهبود بوده است و خوشبختانه در سال جاری و روی کار آمدن دولت سیزدهم این روابط در همه زمینه‌ها شرایط بهتری پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: کل تجارت ۱۰ ماهه جمهوری اسلامی ایران با کشور عمان دو میلیون و ۶۰۷ هزار و ۶۱۴ تن به ارزش یک میلیارد و ۱۶ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۳۲۶ دلار بوده است که از لحاظ ارزش کالاهای تبادل شده در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۴۳ درصد رشد داشته است.

سخنگوی گمرک در ادامه در خصوص واردات از عمان توضیح داد: بیش از ۸۵۶ هزار و ۸۹۸ تن کالا به ارزش ۴۵۲ میلیون و ۵۲۶ هزار و ۳۸۸ دلار از ابتدای سال تا ابتدای بهمن ماه از کشور عمان واردات داشتیم که از لحاظ ارزش ۱۸ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: ۶۱۸ هزار و ۸۰۱ تن از کالاهای وارداتی از عمان به ارزش ۲۴۵ میلیون و ۴۵۳ هزار و ۶۶۳ دلار، محصولات کشاورزی و غذایی هستند که ۷۲ درصد وزن و ۵۴ درصد ارزش کالاهای وارداتی از این کشور را به خود اختصاص داده است.

لطیفی در پایان تاکید کرد: کشور عمان در ۱۰ ماهه امسال با رشد دو پله ای، در رتبه دهم مقاصد صادراتی ایران، بعد از چین، عراق، ترکیه، امارات، افغانستان، هند، پاکستان، اندونزی و تایلند قرار گرفته است.

کد خبر: ۱۳۵٬۱۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha