۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴
پیش بینی تراز مالی ۳۰ میلیارد دلاری ایران و ترکیه
نماینده مردم تبریز در مجلس خبرداد؛

پیش بینی تراز مالی ۳۰ میلیارد دلاری ایران و ترکیه

تبریز- نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد پیش بینی تحقق تراز مالی ۲۰ تا ۳۰ میلیاردی میان ایران و ترکیه بیانگر عمق روابط راهبردی میان دو کشور است.

به گزارش بازار، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در خصوص اهمیت توسعه همکاری ها میان دو کشور ایران و ترکیه، اظهار کرد: مقامات دو کشور طی سال های گذشته تراز مالی بیست میلیاردی را برای همکاری های مشترک پیش بینی کردند که بیانگر تمایل جدی دو کشور است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: این مهم در حالی است که اکنون با توجه به سیاست همسایه محوری دولت سیزدهم این رقم می تواند به سی میلیارد دلار افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه ایران و ترکیه اهداف استراتژیکی دارند که برای تحقق آنها نیاز به همکاری دوجانبه تنگاتنگ است، افزود: بر این اساس طی ماه های اخیر شاهد رفت و آمدهای دیپلماتیک مقامات دو کشور در سطوح مختلف هستیم.

این نماینده مردم با بیان اینکه عرصه هایی مانند انرژی، اقتصادی، بانکی و غیره وجود دارد که تهران و انکارا می توانند با یکدیگر همکاری مشترک داشته باشند، تصریح کرد: باید اذعان کرد همکاری استراتژیک و راهبردی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه برای بسیاری از کشورها خبر خوبی نیست از این رو مشاهده می شود که طی چند وقت گذشته سیاست ایران هراسی پررنگ تر اجرایی می شود تا تنش ها نسبت به کشورمان در منطقه افزایش یابد.

نایب رئیس فراکسیون نیروهای مردمی انقلاب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد باید قرارداد همکاری درازمدت میان دو کشور پیش بینی شود تا همکاری های مشترک در چارچوب مشخصی تداوم یابد.

کد خبر: ۱۳۵٬۱۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha