۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
سرانه مصرف نان در ایلام دو برابر متوسط کشوری است
استاندار ایلام:

سرانه مصرف نان در ایلام دو برابر متوسط کشوری است

ایلام- استاندار ایلام با اشاره به اینکه سرانه مصرف نان در استان دو برابر متوسط کشوری است، گفت: در کمیت و کیفیت نان تغییر حاصل شده اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم.

به گزارش خبرنگار بازار، حسن بهرام نیا صبح یکشنبه در نشست شورای آرد و نان استان ایلام که با حضور فرمانداران و دستگاه های اجرایی در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: سرانه مصرف نان در استان ایلام تقریباً نزدیک به دو برابر متوسط سرانه مصرف نان در کشور است.

وی افزود: از این رو موضوع بررسی کیفیت و کمیت نان در ایلام از حساسیت و اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه بحث کمیت و کیفیت نان و ساعت کار نانوایی های استان یکی از موضوعاتی است که در یک ماه گذشته مورد بررسی دقیق قرار گرفته است، اظهار داشت: پس از بررسی های بعمل آمده و برابر گزارش اعضای کارگروه آرد و نان و رویت کمیت و کیفیت نان تمام نانوایی های شهرستان های استان مشخص شد که تغییرات محسوسی در نان استان به وجود آمده اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

بهرام نیا با عنوان این مطلب که استان ایلام علاوه بر ساکنان خود مهمانان زیارتی و گردشگران ایام نوروز را هم دارد، گفت: بنابراین، لازم است سهمیه فوق‌العاده‌ای برای شهرستان هایی که در مسیر عتبات عالیات بوده و هدف گردشگری نیز هستند، لحاظ شود.

وی در ادامه به ساعت شروع به کار نانوایی ها اشاره کرد و گفت: نانوایی ها موظف هستند تا قبل از ساعت شش و نیم صبح کار خود را شروع کنند تا مردم، کارمندان و کارگران بتوانند نان داغ را به موقع دریافت کنند و در محل کار خود حاضر شوند.

استاندار ایلام در ادامه خواستار بررسی میزان آرد تحویلی متناسب با پخت نانوایی ها شد و گفت: هر کیسه آرد دولتی حدود ۳۳ هزار و ۵۰۰ تومان است اما همین مقدار در بازار آزاد به قیمت ۱۸۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و در این بین ۱۵۰ هزار تومان تفاوت قیمت وجود دارد.

وی افزود: یک نانوایی اگر در طول روز هشت کیسه آرد دریافت کند و تنها نیمی از آن را پختن کند ۶۰۰ هزار تومان در روز مابه تفاوت قیمت است و این از بیت المال و جیب مردم بیرون می آید لذا باید حتماً نظارت های لازم بر توزیع آرد و میزان پخت نان به صورت روزانه صورت پذیرد.

کد خبر: ۱۳۵٬۰۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha