۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
۲۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های کشاورزی در کردستان پرداخت شد
سال گذشته؛

۲۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های کشاورزی در کردستان پرداخت شد

کردستان - معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: بیش از دو هزار میلیارد ریال تسهیلات سرمایه‌ای به طرح‌های بخش کشاورزی استان در سال گذشته پرداخت شد.

خلیل فعله‌گری در گفتگو با خبرنگار بازار به اقدامات انجام شده در حوزه جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی استان اشاره کرد و اظهار داشت: ۲ هزار و ۹۶۳ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه‌ای به طرح‌های بخش کشاورزی استان سال گذشته پرداخت شد.

وی اضافه کرد: محل تامین منبع اعتباری مذکور اشتغال پایدار روستایی، بند الف تبصره ۱۸، کمک‌های فنی و اعتباری، منابع داخلی بانک کشاورزی، خط اعتباری مکانیزاسیون است.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: عقد قراداد با بانک کشاورزی استان برای پرداخت تسهیلات سرمایه درگردش با نرخ ۱۰ درصد با استفاده از یارانه تخصیصی سازمان برنامه و بودجه از دیگر اقداماتی بود که سال گذشته انجام شد.

فعله‌گری یادآور شد: از این محل هم تاکنون ۶۱۰ میلیارد ریال به واحدهای تولیدی پرداخت و منجر به فعال شدن چندین واحد راکد و نیمه فعال شد.

وی اظهار کرد: سال گذشته ۳۴ طرح بخش کشاورزی در کارگروه استانی و ۴۸ طرح هم در کمیته کارشناسی تسهیل و رفع موانع تولید مطرح و در نتیجه مشکلات ۲۳ واحد تولیدی رفع شد.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: مجتمع گلخانه ای قبا سرخ بیجار راکد بود که از مجریان قبلی آن قلع ید شد و از طریق شرکت شهرک‌های کشاورزی استان به مجری جدیدی واگذار شده و در حال احیا است.

فعله‌گری با اشاره به اینکه هشت هکتار از اراضی صادق آباد دهگلان به احداث مجتمع گلخانه‌ای اختصاص یافت، گفت: ۴۶۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره از محل بند «الف» تبصره ۱۸ به این واحد اختصاص پیدا کرد که تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه این ساخت این گلخانه از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار است، افزود: با بهره‌برداری از این واحد شاهد جهشی در توسعه سطح گلخانه‌ای و افزایش تولید محصولات کشاورزی استان خواهیم بود.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه پیگیری های زیادی برای افزایش سهم تخصیص آب کشاورزی استان انجام شد، اظهار کرد: سال گذشته برای ۹۶ هزار هکتار از اراضی دیم استان تخصیص آب جدید از سوی وزارت نیرو به استان ابلاغ شد.

فعله‌گری گفت: برنامه توسعه کشاورزی استان با سه طرح پیشران تعریف شده که تایید آن از مراجع مختلف ملی اخذ شده و هم اکنون در سازمان برنامه و بودجه کشور در دست بررسی است.

وی اضافه کرد: در صورت نهایی شدن ردیف اعتبارات دولتی و تامین تسهیلات بانکی مورد نیاز این سه طرح پیشران نرخ سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی استان بهبود پیدا می‌کند و جهشی در تولید، ایجاد اشتغال و تثبیت شغل هم ایجاد خواهد شد.

کد خبر: ۱۳٬۵۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha