۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
جزئیاتی درباره برگشت کیوی صادراتی/ محصولات مازندران سالم است
مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران:

جزئیاتی درباره برگشت کیوی صادراتی/ محصولات مازندران سالم است

ساری- شعبانی، رئیس اتحادیه باغداران مازندران به جزئیاتی از برگشت خوردن محموله کیوی صادراتی اشاره کرد و گفت: این محموله به صورت قاچاق و از طریق سایر کشورها روانه هندوستان شده بود.

محمدرضا شعبانی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه مازندران و گیلان قطب تولید کیوی در کشور به شمار می روندف درباره برگشت محموله کیوی صادراتی ایران از هندوستان اظهار داشت: این محموله به صورت قانونی ارسال و صادر نشده بود.

وی با اظهار اینکه صادرت محصولات کشاورزی به کشورهای مختلف تابع مقررات خاصی است و باید به شرایط و قرنطینه آن ها توجه کنیم،، افزود: کیوی صادر شده به صورت قاچاق وارد امارات و از آنجا به هندوستان صادر شد.

وی با عنوان اینکه مبدا و مقصد محموله کیوی صادراتی مشخص نشده بود، افزود: آفت شپشک موجود روی کیوی در هند شناسایی و تشخیص داده شد و این درحالی که قرار نبود این محموله از کشور خارج شود.

شعبانی با تاکید براینکه هر کشوری قوانین قرنطینه ای خاص خود را داراست، افزود: هرکشوری برای حفظ کشاورزی خود اجازه ورود برخی آفت ها را نمی دهند و محموله قاچاق کیوی از سوی کشورهای دیگر به نام ایران وارد هند و سبب جلوگیری از صادرات این محصول شد.

رئیس اتحادیه باغداران مازندران در عین حال تصریح کرد: محصولات تولیدی کیوی و مرکبات استان از نظر کیفیت سالم هستند و مشکلی برای صادرات وجود ندارد.

کد خبر: ۱۳۵٬۰۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha