۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱
رونمایی اینتل از تراشه ویژه دستگاه های ماینینگ با سرعت بالا و مصرف برق کم
تازه های فناوری؛

رونمایی اینتل از تراشه ویژه دستگاه های ماینینگ با سرعت بالا و مصرف برق کم

شرکت اینتل از تراشه جدید ویژه برنامه‌های بلاکچین مانند استخراج بیت‌کوین و استخراج NFT رونمایی کرد.

به گزارش بازار، شرکت اینتل از تراشه جدید تولید این شرکت ویژه استفاده در برنامه‌های بلاک چین مانند استخراج بیت‌کوین و استخراج NFT رونمایی کرد که میتواند عملیات ماینینگ ارزهای دیجیتال را به سرعت بسیار بالاتر از تراشه های موجود در بازار و همچنین مصرف برق بسیار کمتر انجام شود.

این تراشه اواخر امسال عرضه خواهد شد و اولین مشتریان آن شامل شرکت Block Inc، شرکت تحت رهبری جک دورسی است که اخیراً نام خود را از Square Inc تغییر داده است تا تمرکز بیشتری بر روی حوزه بلاکچین داشته باشد.

بلاکچین ها به عنوان دفتر کل عمومی عمل می کنند که سوابق تراکنش ها را در شبکه ای از رایانه ها نگهداری می کنند و در سال های اخیر برجسته شده اند. ظهور آنها همچنین باعث ایجاد مفاهیمی جدید در فناوری اطلاعات مانند "Web.3" و "NFT" شده است.

به گفته اینتل، تراشه تولیدی این شرکت یک «شتاب‌دهنده» کم‌مصرف انرژی است که برای سرعت بخشیدن به عملیات تراکنش های روی بلاک‌چین که به مقادیر بالایی از قدرت محاسباتی نیاز دارد و در نتیجه انرژی زیادی مصرف می‌کند، طراحی شده است.

البته اینتل تنها شرکت تولید کننده تراشه های دستگاه های مدرن ماینینگ نبوده و رقیب اصلی آن یعنی شرکت Nvidia، که کارت‌های گرافیک آن به طور گسترده برای فعالیت‌های ماینینگ استفاده می‌شود نیز یک تراشه جداگانه برای استخراج اتریوم را روانه بازار کرده است.

لازم به ذکر است، شرکت اینتل به عنوان بخشی از گسترش حضور خود درفضای بلاکچین، همچنین بخش جدیدی به نام گروه محاسباتی سفارشی را در واحد تجاری سیستم‌های محاسباتی شتاب دهنده و گرافیک خود تشکیل داده و انتظار می رود در آینده نزدیک، شاهد روانه شدن مدل های جدیدتر و به روز تر تراشه های ویژه ماینینگ از این غول فناوری باشیم.

کد خبر: ۱۳۵٬۰۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha