۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
حمایت جهاد دانشگاهی از صنایع فناور در استان‌های کشور
رئیس جهاد دانشگاهی تاکید کرد؛

حمایت جهاد دانشگاهی از صنایع فناور در استان‌های کشور

اردبیل- طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی کشور گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد انقلابی در مسیر توسعه علوم و فناوری های جدید از صنایع نوآور و فناور در استان‌های مختلف حمایت می کند.

سید حمیدرضا طیبی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در استان‌های مختلف به تناسب ظرفیت و توانمندی ما از طرح‌های خلاق و فناور در بخش‌های صنعتی و تولیدی حمایت می کنیم که نمونه آن تولید نشاسته صنعتی در استان اردبیل است.

وی توسعه علم و فناوری های جدید را از شاخص‌های مهم پیشرفت و توسعه جوامع برشمرد و تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کشور ما از این بعد در تنگنا قرار گرفته بود اما به برکت انقلاب اسلامی امروز یکی از پایه‌های اقتدار نظام اسلامی توسعه فناوری های جدید و تقویت نظام پژوهشی و تحقیقاتی در کشور است.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور گفت:‌ با شکل‌گیری جهاد دانشگاهی به عنوان مولود انقلاب، این حرکت مورد حمایت قرار گرفت تا امروز در ابعاد مختلف شاهد راه‌اندازی صنایع فناور و نوآور در بخش‌های مختلف هستیم.

طیبی پیشرفت‌های کشورمان را در حوزه‌های مهندسی، پزشکی، نظامی، نانو و سایر بخش‌ها یادآور شد و افزود: جهاد دانشگاهی در کنار این پیشرفت‌ها در حوزه درمان ناباروری و همچنین درمان سرطان‌های گوارشی پیشتاز عمل کرده و توانسته مسیر تعالی را به سرعت طی کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه ظرفیت استان اردبیل کشاورزی است، به تناسب این مزیت قرار شد تا از محصول سیب‌زمینی نشاسته صنعتی با هدف به کارگیری در صنعت حفاری نفت در اعماق چاه‌ها استفاده شود که به صورت پایلوت در گام اول ۵۰۰ تن و در گام‌های بعدی ۲ تا ۴ هزار تن از این محصول تولید می شود.

طیبی اضافه کرد: هم اکنون کشور ما در تولید این محصول وابسته به کشورهای دیگر است و ما به راحتی می توانیم از ظرفیت تولید سیب‌زمینی در استان اردبیل و دورریز آن در جهت تولید نشاسته‌های صنعتی و پرکاربرد استفاده کنیم.

وی بیان کرد: محققان و پژوهشگران در حوزه‌های علمی زمانی که ایده آنها تبدیل به محصول تجاری سازی شده می شود، خوشحال هستند و این ثمره یک کار گروهی و جمعی در افزایش تولید و بهره‌وری محصول با ارزش سیب‌زمینی است.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور تصریح کرد: ما همچنان از طرح‌های تحقیقاتی استان‌های مختلف در این زمینه حمایت می کنیم و امیدواریم با همراهی دولت و مجلس قوانین به سمت حمایت‌ از تولید و صادرات حرکت کرده و از واردات محصولات مشابه داخلی جلوگیری شود.

کد خبر: ۱۳۵٬۰۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha