۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
ضرورت تجدید نظر در مصوبه دستمزد کارگران/ ساختار نرخ دستمزد دچار اشکال است
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد:

ضرورت تجدید نظر در مصوبه دستمزد کارگران/ ساختار نرخ دستمزد دچار اشکال است

کرمان - نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد با اشاره به اینکه ساختار نرخ دستمزد دچار اشکال است، گفت: متأسفانه تورم نیز ثابت نیست و گاها دیده می شود که میزان تورم تا ۴۶ درصد هم می رسد لذا ضرورت افزایش میزان دستمزد کارگران هرچه بیشتر احساس می شود.

یحیی کمالی پور در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به مصوبه دستمزد ۹۹ قشر زحمتکش کارگران، اظهار کرد: واقعیت امروز جامعه این است که با توجه به وضعیت اقتصادی و افزایش تورم، قشر کارگر بنیه مالی قابل قبولی ندارد و در سالیان اخیر به صورت قطره چکانی میزان دستمزد کارگران اضافه شده است که سنخیتی با تورم موجود در جامعه ندارد.

وی با بیان این مطلب که ساختار نرخ دستمزد دچار اشکال است، اظهار کرد: افزایش میزان دستمزد کارگران با رقم ۲۱ درصدی اثر مثبتی بر زندگی آنها ندارد و شاید در حال حاضر بهترین شیوه، احتساب به صورت تورم سالانه است.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: متأسفانه تورم نیز ثابت نیست و گاها دیده می شود که این تورم تا ۴۶ درصد هم می رسد لذا ضرورت افزایش میزان دستمزد کارگران هرچه بیشتر احساس می شود.

وی ادامه داد: این قشر زحمتکش چرخاننده چرخ صنعت در کشور هستند و چنانچه توجه لازم به کارگران پرتلاش نشود علاوه بر متضرر شدن برخی از طبقات جامعه، بهره وری نیز پایین می آید.

کمالی پور تصریح کرد: این مصوبه اخیر که وحی منزل نیست لذا دولت از طریق متمم، تبصره یا به هر شکلی که امکان پذیر است در این زمینه تجدید نظر کنند و در این راستا مجلس نیز در صورت نیاز اعلام آمادگی می کند.

کد خبر: ۱۳٬۵۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha