۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
افزایش ۸۰درصدی اعتبارات حوزه عمرانی خراسان شمالی در بودجه ۱۴۰۱
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

افزایش ۸۰درصدی اعتبارات حوزه عمرانی خراسان شمالی در بودجه ۱۴۰۱

بجنورد- وحیدی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ از افزایش ۸۰درصدی اعتبارات حوزه عمرانی خراسان شمالی در بودجه ۱۴۰۱ خبر داد.

محمد وحیدی در گفتگو با بازار بابیان اینکه در بودجه ۱۴۰۱ اعتبارات حوزه عمرانی استان ۸۰ درصد افزایش‌یافته است، اظهار داشت: در بودجه ۱۴۰۱ به حوزه‌های عمرانی، زیربنایی و اشتغال توجه ویژه شده است.

وی با تأکید بر اینکه به دنبال رفع کاستی‌ها هستیم، اضافه کرد: به دلیل پائین بودن درآمد سرانه استان خراسان شمالی متأسفانه شاهد آن هستیم که پس از سیستان و بلوچستان دومین استان فقیر در کشور هستیم.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم و راز و جر گلان در مجلس شورای اسلامی افزود: افزایش اعتبارات محرومیت‌زدایی و ایجاد زیرساخت‌ها همراه با اشتغال در بودجه سال آینده پیش‌بینی‌شده است.

وحیدی ادامه داد: تقویت جمعیت تولیدکننده در محل زندگی خود، راهکاری مؤثرتر از مهاجرت آنان به حاشیه شهرها است بنابراین همراه با ایجاد زیرساخت‌ها باید به دنبال ایجاد زمینه‌های اشتغال در روستاها و مناطق محروم باشیم.

وی بابیان اینکه در سال آینده از اقتصاد بخش کشاورزی حمایت ویژه خواهیم داشت گفت: داشتن طرح‌های آماده برای بهره‌مندی استان از اعتبارات ملی بسیار مهم است و آمار و اطلاعات دستگاه‌های اجرایی به سطح ملی باید بر اساس واقعیت‌ها باشد تا بتوانیم در سنوات آینده از جایگاه استان برای جذب اعتبارات ملی دفاع کنیم.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: در تعیین نرخ بیکاری باید واقعیت‌ها لحاظ شود تا اعتبارات اشتغال‌زایی متناسب با وضعیت استان جذب شود.

وحیدی افزود: تاکنون کمیسیون تلفیق مجلس با موضوع حذف ارز ترجیحی موافق نکرده است که استان باید از ظرفیت‌های قانون بودجه ۱۴۰۱ به‌خوبی بهره‌مند شود.

کد خبر: ۱۳۵٬۰۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha