۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲
گوگل اطلاعات هویتی شهروندان فرانسه را در اختیار دستگاه اطلاعاتی آمریکا قرار داده است
دیده بان CNIL فرانسه اعلام کرد؛

گوگل اطلاعات هویتی شهروندان فرانسه را در اختیار دستگاه اطلاعاتی آمریکا قرار داده است

دیده بان CNIL فرانسه، با صدور بیانیه ای اعلام کرد که گوگل اطلاعات کاربران فرانسوی اینترنت را در اختیار سرویس های اطلاعاتی آمریکا قرار داده است.

به گزارش بازار، دیده بان CNIL فرانسه، با صدور بیانیه ای اعلام کرد که گوگل آنالیتیکز (Google Analytics)، پرکاربردترین سرویس تجزیه و تحلیل وب در جهان که توسط گوگل آلفابت توسعه یافته، احتمالا اطلاعات کاربران فرانسوی اینترنت را در اختیار سرویس های اطلاعاتی آمریکا قرار داده است.

نهاد رگولاتوری حریم خصوصی داده‌ها اعلام کرد که این غول فناوری آمریکایی اقدامات کافی برای تضمین حقوق حریم خصوصی داده‌ها تحت مقررات اتحادیه اروپا را زیر پا گذاشته و احتمالا اطلاعات کاربران را در اختیار سرویس های اطلاعاتی آمریکا قرار داده است.

این نهاد رگولاتوری با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: «اقدامات فعلی (گوگل) برای جلوگیری از دسترسی به این داده ها برای سرویس های اطلاعاتی ایالات متحده کافی نیست. بنابراین شهروندان فرانسوی که از سرویس های گوگل استفاده می کنند، در معرض افشای اطلاعات محرمانه خود و قرار گرفتن آنها در اختیار سازمان های اطلاعاتی آمریکا هستند.

CNIL همچنین تاکید کرده که دستگاه های اطلاعاتی آمریکا با استفاده از این اطلاعات، مدیر یکی از وب سایت های سرشناس فرانسوی را هدف قرار داده است. این نهاد در عین حال از ذکر نام وب سایت مذکور و مدیر آن خودداری کرد.

این در حالیست که گوگل تاکنون از اظهار نظر در مورد این بیانیه CNIL خودداری کرده است. این غول فناوری آمریکایی پیشتر مدعی شده بود که گوگل افراد را در فضای اینترنت ردیابی نکرده و کنترل کافی بر استفاده احتمالی سازمان ها از این ابزار گوگل را دارد.

لازم به ذکر است، چندین شرکت بزرگ آمریکایی از جمله گوگل و فیس بوک متا، به دلیل خطرات قانونی پیش روی آنها در اروپا، خواستار انعقاد توافق نامه جدید انتقال داده های فراآتلانتیکی شده اند.

پیشتر نیز مواردی از نقض مقررات مربوط به حریم خصوصی افراد توسط این دو شرکت بزرگ آمریکایی و قرار دادن اطلاعات هویتی کاربران در اختیار دستگاه های اطلاعاتی مطرح شده بود؛ مواردی که گوگل و فیسبوک آنها را رد کرده اند.

کد خبر: ۱۳۴٬۹۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha