۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹
استفاده «اوبر» از بیت کوین برای پرداخت کرایه تاکسی قطعی است
دارا خسروشاهی:

استفاده «اوبر» از بیت کوین برای پرداخت کرایه تاکسی قطعی است

مدیرعامل «اوبر»، بزرگترین تاکسی سرویس اینترنتی جهان طی سخنانی از قطعی بودن پذیرش بیت کوین برای پرداخت کرایه تاکسی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش بازار، مدیرعامل «اوبر»، بزرگترین تاکسی سرویس اینترنتی جهان طی سخنانی از قطعی بودن پذیرش بیت کوین برای پرداخت کرایه تاکسی در آینده نزدیک خبر داد.

بر اساس این گزارش، دارا خسروشاهی، مدیر عامل اوبر، گفت که مدیران این شرکت طی ماه های اخیر، در مورد اینکه آیا باید ارزهای دیجیتال را به عنوان نوعی ابزار پرداخت پذیرفت یا خیر، مدت ها کار و تبادل نظر کرده اند.

خسروشاهی که این سخنان را در گفتگوی اختصاصی خود با بلومبرگ مطرح می کرد، در پاسخ به این سوال که آیا اوبر در آینده ارزهای دیجیتال را به عنوان ابزرتا پرداخت خواهد پذیرفت یا خیر، گفت: قطعاً در مقطعی از زمان این اقدام صورت خواهد گرفت.

این مدیر اجرایی اما در ادامه سخنانی خود، به چند مانع کلیدی بر سر راه پذیرش ارزهای دیجیتال به عنوان ابزرا پرداخت کرایه تاکسی اشاره کرده و در همین راستا، به تأثیر زیست محیطی استخراج ارزهای دیجیتال - که فرآیند آن به مقدار زیادی برق نیاز دارد - و همچنین هزینه های سنگین شبکه برای مبادلات مربوط به دارایی های دیجیتال اشاره کرد.

خسروشاهی همچنین با بزرگ خواندن این موانع، تاکید کرد که اکنون زمان کمناسبی برای ورود اوبر به دنیای کریپتو نیست.

وی افزود: «از آنجایی که مکانیزم مبادله (ارزهای دیجیتال) ارزان‌تر و دوستدار محیط‌زیست خواهد شد، فکر می‌کنم شما شاهد خواهید بود که ما کمی بیشتر به ارزهای دیجیتال متمایل می‌شویم.»

اما در خصوص در نظر گرفتن دارایی های دیجیتال به عنوان نوعی ابزار پرداخت، منتقدان مساله مهم نوسانات قابل توجهی ارزهای دیجیتال را به عنوان مشکل اصلی آنها برای استفاده به این منظور می دانند. به عنوان مثال، قیمت بیت کوین تا بعدازظهر جمعه به ۴۲۶۲۸ دلار رسید که به میزان قابل توجهی از بالاترین قیمت خود در ماه نوامبر یعنی سقف جدید تاریخی ۶۹۰۰۰ دلار، کاهش یافته است.

علیرغم پیشرفت سریع ارزهای دیجیتال در بازارهای جهانی و اسقبال گسترده عمومی از آنها، شرکت‌های بزرگ در پذیرش ارزهای دیجیتال همچنان محافظه کارانه رفتار می کنند. به عنوان مثال، مایکروسافت به عنوان یکی از غول های بزرگ صنعت فناوری اطلاعات جهان، از سال ۲۰۱۴، پذیرش بیت کوین به عنوان یک روش پرداخت در فروشگاه آنلاین خود را آغاز کرد.

در ماه ژانویه سال جاری نیز، تسلا از پذیرش پذیرش دوج کوین برای خرید برخی از کالاها در فروشگاه آنلاین خود خبر داد. این در حالیست که ایلان ماسک، موسس این شرکت، مدت هاست که از بیت کوین، دوج کوین و سایر ارزهای دیجیتال استفاده می کند.

کد خبر: ۱۳۴٬۹۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha