۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶
ایجاد ۵۰۰ هزار شغل تا پایان سال آینده

ایجاد ۵۰۰ هزار شغل تا پایان سال آینده

تفاهم نامه همکاری مشترک میان وزیر تعاون و رئیس کمیته امداد امام خمینی با وعده ایجاد ۵۰۰ هزار شغل تا پایان سال آینده امضا شد.

به گزارش بازار، وزیر تعاون در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: با این تفاهمنامه ایجاد ۵۰۰ هزار شغل جامعه مخاطب کمیته امداد با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای هدف گذاری شده است.

عبدالملکی افزود: محورهای اصلی این تفاهم نامه شامل مشاوره قبل از آموزش است که کمیته امداد و سازمان فنی حرفه‌ای انجام می‌دهند و هدف آن این است که افراد آموزش دیده وارد بازار کار شوند و محور دوم هم بررسی بازار است تا افراد با خوداشتغالی و سرمایه کم ایجاد کارآفرینی کنند.

وی گفت: این ۵۰۰ هزار شغل تا پایان سال ۱۴۰۱ محقق خواهد شد.

عبدالملکی با اشاره به اینکه کارهای مفیدی در دولت سیزدهم درخصوص اشتغال انجام شده است، افزود: در سامانه جستجوی شغل ملی بیش از ۱۲۰ هزار فرصت شغلی معرفی شده است.

وی گفت: کارفرمایانی که نیروی متخصص پیدا نمی‌کنند علت اصلی آن فقدان مهارت است، و ما می‌توانیم مهارت را توسعه دهیم تا مشکلات بیکاری را حل کنیم.

وزیر تعاون با اشاره به اینکه اشتغال محرومان از اولویت وزارت تعاون است، افزود: ارتباط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در حوزه اشتغال و کمیته امداد حائز اهمیت است.

کد خبر: ۱۳۴٬۹۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha