۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹
بی‌توجهی به تبدیل وضعیت ایثارگران مصداق بارز ترک فعل است
عضو فراکسیون ایثارگران مجلس:

بی‌توجهی به تبدیل وضعیت ایثارگران مصداق بارز ترک فعل است

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس یازدهم با اشاره به تمدید قانون تبدیل وضعیت ایثارگران گفت: دیوان عدالت بی توجهی و کوتاهی سازمان‌ها و نهادها در تبدیل وضعیت ایثارگران را به پای ترک فعل آنها ثبت می‌کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، اقبال شاکری، در مورد قانون تبدیل وضعیت ایثارگران برای سال آینده گفت: اعضای کمیسیون تلفیق لایحه بودجه در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۱۴۰۱ با تنفیذ قانون تبدیل وضعیت ایثارگران برای اجرا در سال آینده موافقت کردند، بر همین اساس ایثارگران و رزمندگان موظفیکه مدت سه چهارم خدمت‌شان در شهرهای مناطق جنگی و یا منطقه جنگی بیش از شش ماه بوده و با عناوین مختلف در دستگاه‌های موضوع قانون شاغل هستند و رابطه شغلی آن‌ها به صورت پیمانی، قرارداد انجام کار معین یا شرکتی است مشمول وضعیت استخدام رسمی خواهند شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم در مورد جزئیات تبدیل وضعیت ایثارگران تاکید کرد: تعدادی از نهادها و سازمان‌ها وظایف خود را به درستی انجام داده‌اند و تعدادی دیگر در انجام وظایف خود استنکاف کرده‌اند و حتی بخشی از این نهادها این تغییر وضعیت را به تاخیر انداخته‌اند و به این گروه جفا کرده‌اند.

وی در ادامه یاد آور شد: قانون بودجه ۱۴۰۰ تا آخرین روز اسفند ماه بیشتر اعتبار ندارد، امیدوارم در فرصت یک ماه ونیم باقی مانده زودتر این تبدیل وضعیت را انجام دهند، دیوان عدالت بی توجهی و کوتاهی در تبدیل وضعیت ایثارگران را به پای ترک فعل آنها ثبت می‌کند.

شاکری با اشاره به اینکه عدم اجرای قانون به منزله ترک فعل است، گفت: سازمان استخدامی کشور طی نامه‌ای تبدیل وضعیت ایثارگران را به سازمان‌های مذکور تذکر داده‌ است، اگر تا پایان سال دستگاه‌های مربوطه در خصوص این مهم اقدامی نداشته باشند به عنوان ترک فعل محسوب می‌شود. این موضوع به واسطه کمیسیون اصل نود، فراکسیون ایثارگران، قوه قضاییه و دولت پیگیری می‌شود.

عضو هیات رئیسه فراکسیون ایثارگران مجلس در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به تمدید قانون تبدیل وضعیت ایثارگران و دیگر خدماتی که باید دریافت کنند در سال آینده مجلس تلاش خواهد کرد و همچنین در اصلاح تبصره لایحه بودجه بی شک مواردی را برای حمایت از این عزیزان پیش بینی خواهیم کرد.

کد خبر: ۱۳۴٬۸۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
      1 0
      سلام وقت بخیر چرا کمیته امداد. فقط فقط رانندگان شرکتی مظلوم فرزندان ایثارگران راتبدیل وضعیت نمی کند
    • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
      1 0
      سلام چرا کمیته امداد فقط فقط رانندگان شرکتی فرزندان ایثارگران راتبدیل وضعیت نمی کند لطفا پیگیری کنید تشکر
    • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      0 0
      سلام چرا کمیته مداد فقط رانندگان شرکتی فرزندان ایثارگران راتبدیل وضعیت نمی کند تشکر