۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
قیمت بلیط اتوبوس فعلا افزایش ندارد| ثبت ۱۲۶۰۰ فقره پرونده تخلف شرکتهای اتوبوسرانی
مدیر کل مسافری سازمان راهداری در گفتگو با «بازار»:

قیمت بلیط اتوبوس فعلا افزایش ندارد| ثبت ۱۲۶۰۰ فقره پرونده تخلف شرکتهای اتوبوسرانی

باقرجوان، مدیر کل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری با تاکید بر اینکه قیمت بلیط اتوبوس فعلا تغییری نکرده است گفت: سلامت عمومی مسافران جدی است و پذیرش مسافر تشدید پروتکل های بهداشتی است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: روند ابتلا به سویه جدید اومیکرون در کشور به شکل تصاعدی رو به افزایش است و به عبارتی فراوانی ابتلا به این سویه روزانه صعودی است. این روند با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و افزایش سفرها به نوعی برای مسئولان ذیربط به یک چالش جدی تبدیل شده است.

اگر چه برخی اقدامات از سوی ستاد ملی کرونا برای کاهش تماس در برخی سفرها می تواند مفید و مناسب باشد اما اجرای درست آن و رعایت پروتکل ها از سوی مردم می تواند این اقدامات و بخشنامه های ابلاغی را موفق و در مسیر صحیح قرار دهد.

یکی از بخش های حمل و نقل که اتفاقا تعداد زیادی از مردم به دلیل ارزان تر بودن آن به نسبت سایر بخش های حمل و نقل مورد استقبال بیشتری قرار می گیرد بخش حمل و نقل مسافری است. بخشی که این روزها به دلیل سخت گیری ها و رعایت پروتکل ها از سوی شرکت های هواپیمایی و حمل و نقل ریلی باعث شده تا مسافرتها از سوی اتوبوس های مسافری افزایش بیشتری پیدا کند.

داریوش باقرجوان مدیر کل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در پاسخ به این پرسش که این روزها ستاد ملی کرونا برای سفرهای هوایی و ایرلاین ها بخشنامه ای ابلاغ کرده که بر اساس آن پروازها باید با پذیرش ۶۰ درصد همراه شود آیا برای سفرهای بین شهری و اتوبوس های مسافری به دلیل افزایش سویه اومیکرون شرایط جدیدی ابلاغ شده است؟ گفت: سلامت عمومی مسافران کاملا جدی است و برای سفرهای بین شهری نیز این روزها به دلیل افزایش سویه اومیکرون تشدید بر نظارت ها جدی تر شده است ، بنابراین همراه داشتن تست PCR و کارت واکسن که از زمان تزریق ۷۲ ساعت گذشته و نتیجه تست مثبت باشد گذشته باشد از ضروریات سفر است.

وی در پاسخ به این پرسش که برخی از رانندگان و اتوبوس های بین شهری وقتی بین راه مسافر سوار می کنند به داشتن کارت واکسن و تست PCR هیچ نظارتی نمی کنند و اصراری هم به ارائه کارت واکسن و تست نمی کنند؟ ادامه داد: سوار شدن مسافر در میانه راه و طول مسیر را نمی توان تکذیب کرد اما باید رانندگان از مسافران بین راهی هم کارت واکسن دریافت کنند. به هر حال رعایت مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا لازم الاجرا است و به محض ابلاغ سختگیری پروتکل‌ها به شرکت‌های حمل و نقلی ابلاغ می شود که در حال حاضر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اتوبوس‌ها و دیگر وسایل حمل و نقل عمومی جاده‌ای آغاز شده است.

مسافرگیری در اتوبوس‌های بین شهری ۸۰ درصد ظرفیت است اما برخی رانندگان اتوبوس‌ در بین راه مسافر سوار می کنند و نباید تعداد مسافران بین راهی از ۸۰ درصد ظرفیت اتوبوس بیشتر شود. این موضوع به شرکت‌های حمل و نقلی اعلام شده است. اما به هر حال این موضوع توجیهی بر این که از مسافران بین راهی موارد ذکر شده و تست مثبت نخواهند، نمی شود

وی افزود: مسافرگیری در اتوبوس‌های بین شهری ۸۰ درصد ظرفیت است اما برخی رانندگان اتوبوس‌ در بین راه مسافر سوار می کنند و نباید تعداد مسافران بین راهی از ۸۰ درصد ظرفیت اتوبوس بیشتر شود. این موضوع به شرکت‌های حمل و نقلی اعلام شده است. اما به هر حال این موضوع توجیهی بر این که از مسافران بین راهی موارد ذکر شده و تست مثبت نخواهند، نمی شود.

مدیر کل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به اینکه هنوز مشخص نیست که با شیوع اومیکرون آیا سفرهای بین شهری ادامه می یابد افزود: تشدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اتوبوس‌ها و دیگر ناوگان حمل و نقل جزء دغدغه های ستاد کرونا و مقامات مسئول حمل و نقل است تا میزان شیوع کرونا کاهش یابد. هر چند معتقد هستیم که رعایت پروتکل ها تا حد زیادی موفقیت آمیز بوده است.

سال ۹۹ و ۱۴۰۰ تخلفات احصا شده حدود ۱۲۶۰۰ فقره انواع تخلفات بوده است که بخشی از آنها در خصوص عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده است. البته در حال حاضر حدود دو هزار پرونده تخلف رانندگان اتوبوس و ناوگان جاده‌ای در این زمینه در دست اقدام است

باقرجوان افزود: سال ۹۹ و ۱۴۰۰ تخلفات احصا شده حدود ۱۲۶۰۰ فقره انواع تخلفات بوده است که بخشی از آنها در خصوص عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده است. البته در حال حاضر حدود دو هزار پرونده تخلف رانندگان اتوبوس و ناوگان جاده‌ای در این زمینه در دست اقدام است.

وی در پاسخ به این پرسش که گفته می شود قیمت بلیط اتوبوس قرار است افزایش یابد؟ گفت: لطفا در این خصوص خبر ندهید و همین که اعلام می شود قرار است می بینید این اتفاق می افتد. اما در این خصوص باید بگویم که فعلا هیچ قراری و هیچ جلسه ای در این خصوص که قیمت بلیط اتوبوس بخواهد افزایش یابد نبوده است.

باقرجوان افزود: هر زمان که تصمیمات آشکار و محرز شد اعلام می شود پس نباید در خصوص هر موضوعی پیشداوری کرد.

کد خبر: ۱۳۴٬۸۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha