۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
اتحاد دو غول فناوری در راه نبرد با کرونا
تلاش مشترک اپل و گوگل با استفاده از فن‌آوری بلوتوث

اتحاد دو غول فناوری در راه نبرد با کرونا

بر اساس گزارشات رسیده از مقامات دو شرکت اپل و گوگل در روز گذشته، این دو شرکت بزرگ فناوری از همکاری نزدیک خود با یکدیگر و ارائه اپلیکیشنی برای تشخیص ابتلا به ویروس کرونا برای کاربران خبر دادند.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از سی ان ان بیزینس، دو غول دنیای دیجیتال در روز جمعه اعلام کردند که در تلاشی مشترک قصد دارند تا با به کارگیری فن آوری بلوتوث به دولتها و مقامات حوزه بهداشت در کاهش شیوع بیماری کوید-۱۹ با حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربران یاری رسانند.

این دو شرکت با ایجاد پلتفرم‌هایی در هر دو سیستم عامل iOS و اندروید با استفاده از بلوتوث در ردیابی ارتباط در جهت کاهش شیوع کرونا حرکت خواهند کرد.

ردیابی ارتباط ابزاری مفید در دنبال کردن مسیر شیوع بیماری و آگاهی از ابتلا به این بیماری برای انجام آزمایشات می باشد. در واقع این ردیابی به کاربران هشدار می‌دهد که افردی که اخیرا با او در تماس بوده‌ و احتمال دارد که به این بیماری مبتلا باشند را شناسایی کنند.

با توجه به توضیح تصویری از گوگل، یک کاربر تلفن هوشمند که تست کرونای او مثبت بوده میتواند نتیجه خود را از طریق یک مرجع بهداشت عمومی وارد برنامه کند و به یک فرستنده‌ کوچک و بی‌سیم (Beacon) برای ارسال سیگنال به سایر دستگاه‌های هوشمند تبدیل شود که و بعد اپلیکیشن افرادی که با تلفن‌هایشان در نزدیک این شخص قرار دارند، هشدار دهد.

مقامات دولتی در سراسر جهان ردیابی مخاطب را به عنوان یکی از راه حلهای مهم برای جلوگیری از گسترش سریع کرونا درنظر گرفته و کشورهایی از جمله تایلند و هنگ کنگ قصد دارند که از این فناوری در شناسایی افراد مبتلا به بیماری و اجرای قرنطینه ها استفاده کنند.

دولت ایالات متحده نیز به به دنبال راه حلهایی در سیلیکون ولی یا دره سیلیکون ( صنعت تکنولوژی‌های پیشرفته‌ی امریکا که با وجود توسعه‌ی مراکز اقتصادی تکنولوژی‌های پیشرفته‌ی دیگر در ایالات متحده و دنیا، یک‌سوم سرمایه های خطرپذیر آمریکا را به خود اختصاص داده و هنوز هم قطب پیشتاز نوآوری و توسعه‌ی تکنولوژی پیشرفته محسوب می‌شود) بود که با تایید فیسبوک و گوگل در ماه گذشته که به دنبال استفاده از داده های موقعیت مکانی تلفن همراه بودند تا بتوانند ویروس را دنبال کنند، مواجه شد.

با وجود کارایی این برنامه در کاهش شیوع کرونا، برخی از کارشناسان در رابطه اثربخشی ردیابی مخاطب با قابلیت بلوتوث ابراز تردید کرده اند،  به طوریکه هنگامیکه در روز گذشته از رییس جمهور ترامپ در رابطه با مشارکت و اتحاد اپل و گوگل سوال شد، به نگرانی های مربوط به حریم خصوصی اشاره کرد.

وی گفت: این برنامه و فناوری بسیار جدید و جالب است، اما بسیاری از کابران از لحاظ امنیتی نگران هستند که ما قصد بررسی آن را داریم.

در همین راستا این دو شرکت در بیانیه خود اعلام کردند که حریم خصوصی، ایجاد شفافیت و رضایت کابران اهمیت فوق العاده ای برای آنها دارد که آنها علنا اطلاعات مربوط به کار خود را برای بررسی و تحلیل دیگران منتشر خواهند کرد.

اپل و گوگل در ماه مه این اپلیکیشن را برای کاربران در اپل استور و گوگل پلی استور برای دانلود کردن منتشر خواهند کرد و پس از آن در ماه‌های آینده برای ایجاد یک پلتفرم گسترده‌تر ردیابی ارتباط بر اساس بلوتوث کار خواهند کرد که در درون پلتفرم‌های iOS و اندروید قرار خواهند گرفت.

کد خبر: ۱۳٬۴۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha