۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
 محصولات کشاورزی صادراتی کددار می شود/ سلامت تولیدات مازندران
مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران:

محصولات کشاورزی صادراتی کددار می شود/ سلامت تولیدات مازندران

ساری- شعبانی، مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران با بیان اینکه محصولات کشاورزی و تولیدی صادراتی باید کددار و شناسنامه دار شود، گفت: جهاد کشاورزی باید اطلاع رسانی لازم داشته باشد.

محمدرضا شعبانی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه محصولات استانی یکی از سالم ترین محصولات دنیا است که تولید و صادر می شود، اظهار داشت: با پیوستن به سازمان هایی نظیر شانگهای و اوراسیا موظف به رعایت یکسری قوانینی هستیم.

وی ادامه داد: از سال ۹۸ جلساتی برای اجرای قوانین در ایران برگزار شد و ما نیز در آن شرکت کردیم ولی متاسفانه مطالب و مصوبات به کشاورزان و باغداران اطلاع رسانی نشد و این قوانین امسال در کشورها اجرایی شد.

وی ادامه داد: از این نظر که میوه های ما کاملا سالم هستند شک و شبهه ای نداریم ولی مواردی که مدنظر کشورهای مقصد بوده بسیار فراتر و بالاتر است.

شعبانی با عنوان اینکه شاهد برگشت خوردن یک محموله فلفل دلمه ای اصفهان از سوی روسیه بودیم، گفت: متاسفانه برای آنکه قیمت ها را کاهش دهند و استرسی بین باغداران ایجاد کنند نسبت به انتشار شایعاتی درباره محصولات کشاورزی اقدام می شود.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران با بیان اینکه آمادگی داریم تمامی قوانین و مصوبات کشورهای هدف را اجرا کنیم، گفت: متاسفانه برخی کشورها اقدام به صادرات محصولات کشور ما به نام خود می کنند و با این حال همه می دانند که کیفیت محصولات کشاورزی استان خوب است.

وی با انتقاد از جهاد کشاورزی مبنی براینکه قوانین مورد نیاز صادراتی کشورها به کشاورزان اطلاع رسانی نشد، گفت: سلامت میوه ها باید به تایید دانشگاه علوم کشاورزی برسد و علاوه براین برای تمامی تولیدکنندگان و کشاورزان کدهای تولیدی صادر شود.

کد خبر: ۱۳۴٬۸۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha