۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
چه مدل مانتویی مناسب اندام شماست؟

چه مدل مانتویی مناسب اندام شماست؟

لباس پوشیدن مسأله بسیار مهمی در دنیای امروزه به شمار می‌آید.

به گزارش بازار، لباس پوشیدن مسأله بسیار مهمی در دنیای امروزه به شمار می‌آید. استایل شما حرف‌های زیادی در مورد شخصیت شما برای گفتن دارد و هر چه لباس‌های شیک‌تری بر تن داشته باشید افراد بیشتری را تحت تأثیر قرار خواهید داد. مانتو، یکی از پرمصرف‌ترین پوشاک زنانه ایرانی به حساب می‌آید. خانم‌های ایرانی برای بیرون رفتن، انتخاب زیادی ندارند. مانتو یا کت! همیشه انتخاب بین یکی از این دو مورد است. به دلیل اهمیت بالای مانتو، هر شخصی بهتر است که استایل خود را با آن پیدا کند و بداند که پوشیدن چه نوع مانتویی برای او مناسب است. انتخاب مانتو مانند هر پوشاک دیگری در وهله اول، به سلیقه فرد و در وهله دوم به اندام او بستگی دارد. گاهی اوقات تنها مشکل یک مانتو، ناهماهنگی آن با استایل فرد است! پوشیدن یک مانتو اشتباهی می‌تواند شما را لاغرتر، چاق‌تر، قد بلندتر و یا حتی قد کوتاه‌تر نشان دهد. اصولی در این خصوص وجود دارند که با رعایت آن‌ها مطابق با اندام خود، باعث خواهید شد تا به هنگام خرید مانتو، بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید و هرگز از خرید مانتویی پشیمان نشوید. در ادامه نکاتی که در این خصوص باید بدانید آورده شده‌اند و شما پس از خواندن این مطلب خواهید دانست که چه مدل مانتویی مناسب اندام شماست.

چه مدل مانتویی مناسب اندام شماست؟

مانتو مناسب برای اندام چاق

اگر دارای استخوان‌بندی درشت و اندام چاقی هستید باید بدانید که مانتوهای کشی و استرچ، به هیچ عنوان مناسب شما نیستند. مانتوهای دوخته شده از این جنس پارچه‌ها، تنها شما را چاق‌تر نشان می‌دهند و معذب می‌کنند. مانتوهای از جنس کتان یا نخی، انتخاب مناسبی برای شما هستند؛ البته مانتوهایی آزاد به طوری که به بدن شما نچسبند و در عین حال، آن‌قدری گشاد نباشند تا هیکل شما را بزرگ‌تر از آن‌چه که هست نشان دهند. رنگ توصیه شده برای شما رنگ مشکی و به طور کلی، رنگ تیره است. رنگ‌های تیره این قابلیت را دارند که اندام افراد را لاغرتر نشان دهند. بنابراین دفعه بعدی که برای خرید مانتو به فروشگاهی مراجعه می‌کنید، فرمول آزاد، راسته، نخی یا کتان و تیره را به خصوص در مورد مانتو مجلسی، به خاطر داشته باشید.

مانتو مناسب اندام لاغر

وقتی در مورد افراد لاغر صحبت می‌کنیم منظور افرادی است که لاغری شدید دارند و دوست دارند که با پوشیدن لباس‌های مناسب، خود را چاق‌تر نشان دهند نه افرادی که صرفاً اندام فیتی دارند. خوب است بدانید که مانتوها و پارچه‌های طرحدار، انتخاب مناسبی برای شما هستند. هر چه طراحی یا پارچه مانتو شما شلوغ‌تر باشد، درصد لاغر به نظر رسیدن شما کاهش می‌یابد. البته منظور اینجا مانتو شیکی است که دارای طرح‌های جذابی باشد نه هر مانتوی شلوغی! از میان تمامی طرح‌ها، طرح‌های مورب و یا افقی توصیه شده هستند. مانتوهای دارای دامن یا آستین چین‌دار یا پف پفی که در آن‌ها از پارچه‌های حریر و یا تور استفاده شده؛ می‌توانند شما را چاق‌تر نشان دهند. رنگ روشن، رنگ افراد لاغر اندام است. تا جای ممکن است از پوشیدن رنگ‌های تیره خودداری کنید.

چه مدل مانتویی مناسب اندام شماست؟

مانتو مناسب برای افراد قد بلند

اگر دارای قد بلندی هستید و نمی‌خواهید بلندتر از آن‌چه هستید دیده شوید اکیدا توصیه می‌شود که دور مانتوهای تک رنگ و ساده را خط بکشید! این مدل مانتوها فقط شما را بلندتر نشان می‌دهند. همچنین از مانتوهای دوخته شده از پارچه‌هایی با طرح‌ها یا خطوط عمودی دوری ورزید. مانتوهای کوتاه و تنگ، باعث می‌شوند پاهای شما بلند به نظر برسند و به طرز عجیبی توجه دیگران را جلب کنند؛ اگر این را نمی‌خواهید از خرید مانتوهای این چنینی اجتناب کنید. تا به این‌جا به شما گفتیم که چه مانتوهایی را نخرید حال نوبت آن رسیده آن‌چه را که بهتر است بخرید را به شما معرفی کنیم. مانتوهای بلند بهترین انتخاب برای شما هستند به خصوص آن‌هایی که تا روی قوزک پا کشیده می‌شوند. اگر از مانتوهای تا این حد بلند خوشتان نمی‌آید مانتوهایی را خریداری کنید که رو یا پایین‌تر از زانوهای شما باشند.

مانتوهای مناسب افراد قد کوتاه

اگر بلندی قد شما، در نظرتان کافی نیست و قصد دارید که با انتخاب و خرید مانتو مناسب، این مشکل را حل کنید باید بدانید که در وهله اول باید از خیر پوشیدن مانتوهای بلند بگذرید. مانتوهای کوتاه بالای زانو نظیر مانتو عروسکی بهترین انتخاب برای شما هستند. غالبا انواعی از مانتوهای که دارای پلیسه، چین یا پف در طراحی خود هستند انتخاب مناسب‌تری برای شما هستند. همچنین به خاطر داشته باشید که مانتو و شلوار یک رنگ، می‌توانند شما را بلندتر جلوه دهند. اگر آستین مانتو سه ربع باشد یا قابلیت بالا زدن داشته باشد، یک مزیت محسوب می‌شود چرا که برای افراد کوتاه قد، آستین‌های کوتاه یا بالازده انتخاب خوبی هستند.

در مورد اندام چاق و لاغر، بلند و کوتاه نکاتی حائز توجه به هنگام خرید مانتو را ذکر کردیم. در ادامه نکات طلایی‌ وجود دارند که توجه به آن‌ها به شدت توصیه می‌شود. اگر شانه‌های پهنی دارید، قید مانتوهای دارای یقه گرد، یقه اسکی و یا یقه مربعی را بزنید. حتماً هنگام خرید مانتو چک کنید که دارای فیلر (حجم دهنده‌هایی که در قسمت‌شانه مانتو قرار می‌گیرند) نباشد. سعی کنید مانتویی را انتخاب کنید که بالاتنه بدون طرح و ساده‌ای داشته باشد. اگر شانه‌های کوچک و باریکی دارید برعکس مورد پیشین، به سراغ یقه‌های گرد، اسکی و مربعی بروید و اگر فیلر مانتویی طبق سلیقه شما بود، در خرید آن شک نکنید. اگر باردار هستید بهتر است از مانتوهای کمر کشی یا دارای کمربند در این دوران اجتناب ورزید. مانتوهای جلو باز آزادی که امکان بسته شدن روی پهلو را دارند انتخاب مناسبی برای شما هستند.

چه مدل مانتویی مناسب اندام شماست؟

اگر سینه‌های بزرگی دارید به هنگام خرید مانتو، مواردی را در نظر بگیرید که بالاتنه ساده‌ای (بدون دکمه، گلدوزی، طرح یا دوخت خاص) دارند و برعکس این نکته را در نظر بگیرید اگر که سینه‌های کوچکی دارید.

خرید مانتو زنانه از آشا شاپ

آشا شاپ یک فروشگاه اینترنتی معتبر در زمینه پوشاک زنانه است که شما می‌توانید برای خرید انواع مختلف مطابق با سلیقه و هماهنگ با اندام خود به آن مراجعه کنید. از دیگر محصولات باکیفیت این فروشگاه می‌توان به انواع بافت، ژاکت، بلوز، تی شرت، تاپ، پالتو، شلوار، دامن، شومیز، شال، روسری، اکسسوری زنانه و جوراب اشاره کرد. تمامی محصولات این فروشگاه از برندهای معتبر داخلی و خارجی تأمین می‌شوند و با بهترین قیمت ممکن به مشتریان عزیز ارائه می‌شوند. آشا شاپ فروشگاهی برای شیک پسندان است. شما می‌توانید جهت مشاهده محصولات یا خرید آن‌ها به سایت آشا شاپ به نشانی اینترنتی https://ashashop.ir/ مراجعه نمایید.

کد خبر: ۱۳۴٬۶۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha