۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
پرورش ماهی در قفس‌های کم عمق مازندران اجرا شد
مدیرکل شیلات مازندران:

پرورش ماهی در قفس‌های کم عمق مازندران اجرا شد

ساری- اسحاقی، مدیرکل شیلات مازندران از اجرا و توسعه طرح پرورش ماهی در قفس‌های کم عمق و آب بندان‌ها خبر داد.

حسن اسحاقی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به اجرای طرح پرورش ماهی در قفس های کم عمق اظهار داشت: این پروژه از سال قبل کلید خورد و امسال در دو شهرستان دیگر نیز اجرایی شده است.

وی افزود: این قفس های کم عمق در آب بندان ها بارگذاری می شود وبیش از هزار و ۱۰۰ قطعه ماهی قزل آلا در این قفس ها رها سازی کردیم و در تلاش هستیم تا این طرح را در سراسر استان عملیاتی کنیم.

وی با عنوان اینکه همزمان در دهه فجر پروژه پرورش ماهی در قفس های کم عمق در ساری، آمل و فریدونکنار اجرا شده است، افزود: علاوه براین قفس پرورش ماهی در دریا در شهرستان های نوشهر، چالوس، تنکابن، نور و محمودآباد فعال است.

اسحاقی مجموع ماهیان ذخیره شده در قفس های پرورش ماهی در استان را ۳۱۰ هزار قطعه ذکر کرد و گفت: پرورش ماهیان گرم آبی نیز در کیلاکلا و سیمرغ در مساحت سه هکتار اجرا و بهره برداری شده است.

مدیرکل شیلات مازندران افزود: در حال حاضر بسیاری از محصولات شیلاتی استان صادراتی شده است و در این راستا خط تولید عمل آوری و بسته بندی محصولات شیلاتی در شهرک صنعتی بهره برداری شده است.

وی گفت: بیش از ۵۰ میلیارد تومان برای پروژه های شیلاتی در دهه فجر سرمایه گذاری شده است.

وی بااظهار اینکه رتبه دوم تا سوم پرورش ماهیان گرم آبی را در کشور داریم، افزود: در حوزه ماهیان سردآبی رتبه چهارم، پرورش ماهی در قفس رتبه اول شمال و رتبه دوم کشور و در زمینه پرورش ماهیان خاویاری رتبه اول را دارا هستیم.

کد خبر: ۱۳۴٬۶۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha