۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
رهاورد سفر آیت الله رئیسی به گیلان| ۸۶ هزار شغل ایجاد می‌شود
استاندار گیلان:

رهاورد سفر آیت الله رئیسی به گیلان| ۸۶ هزار شغل ایجاد می‌شود

رشت- استاندار گیلان گفت: سفر حجت الاسلام رئیسی به استان ۱۷۹ مصوبه با ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار داشت که ۴۲ درصد در قالب تسهیلات و مابقی عمرانی است.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، اسدالله عباسی با اشاره به مصوبات سفر رئیس جمهور به استان اظهار داشت سفر حجت الاسلام رئیسی به گیلان ۱۷۹ مصوبه با مجموع ۱۸ هزار و ۹۲۳ میلیارد تومان داشت که از این رقم هفت هزار و ۹۰۳ میلیارد تومان (۴۲ درصد) در قالب تسهیلات و ۱۱ هزار و ۲۰ میلیارد تومان (۵۸ درصد) در قالب اعتبارات عمرانی اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: از این اعتبارات عمرانی، بالغ بر هفت هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان جزو تعهدات اعتباری سازمان برنامه و بودجه کشور، سه هزار و ۵۵۲ میلیارد تومان از محل منابع داخلی وزارتخانه ها و ۱۴۸ میلیارد تومان نیز از تعهدات شورای برنامه ریزی و توسعه استان برای سال های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ است.

عباسی ادامه داد: از اعتبارات مربوط به تسهیلات نیز، افزون بر پنج هزار میلیارد تومان بابت تسهیلات ۱۸۸ طرح تولیدی و اشتغالزا، یک هزار و ۹۶۱ میلیارد تومان پرداخت تسهیلات ازدواج جوانان و یکصد میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای تأمین ودیعه مسکن، ۴۲۸ میلیارد تومان تسهیلات کمیته امداد امام خمینی برای اجرای هشت هزار و ۵۴۹ طرح اشتغالزا بر اساس برنامه مصوب اشتغال و خودکفایی استان، ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهرهای استان توسط وزارت کشور، ۴۸ میلیارد تومان تسهیلات بابت ۶۵ طرح اشتغالزا و ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای پاسخ به درخواست های مردمی توسط صندوق کارآفرینی پرداخت خواهد شد.

استاندار گیلان با بیان اینکه پیشتر نیز به دفعات اعلام کرده ام که مدیریت عالی استان را با برنامه عهده دار شده ام و ذیل برنامه دولت سیزدهم، امور گیلان را به پیش می برم؛ گفت: به طور قطع بهبود وضعیت معیشت مردم که طی هشت سال گذشته، دچار تنگناهای بسیاری بوده اند به‌ویژه با بی ثباتی قیمت ها، شاهد بی نظمی غیر قابل قبولی در حوزه معیشت آحاد جامعه بوده ایم.

وی تاکید کرد: چنانچه نسبت به رفع مشکل واحدهای تولیدی اهتمام ورزیده و راهبرد توسعه اشتغال، رونق تولید و ارتقاء شاخص های صادرات از استان و همچنین توجه برنامه‌محور به افزایش تولیدات شاخص گیلان در حوزه محصولات کشاورزی مدنظر باشد؛ می‌توان بسیاری از تنگناها را بهبود بخشید.

۸۶ هزار فرصت شغلی ایجاد می شود
وی تصریح کرد: در جلسه شورای اداری استان در حضور رئیس جمهوری گفتم که ستاد احیاء و فعال‌سازی واحدهای تولیدی با شش برنامه اصلی استان در حوزه اقتصادی را تشکیل داده و با انجام این برنامه ها، تعداد ۸۶ هزار فرصت شغلی جدید طی سه سال در استان ایجاد و تعداد ۴۴ هزار شغل موجود نیز تثبیت خواهد شد تا به هدف برنامه که نرخ بیکاری ۸ درصد و نرخ رشد اقتصادی ۸ درصد است، برسیم.

استاندار گیلان اظهار کرد: توجه به اقتصاد گردشگری، اقتصاد دریامحور و اقتنصاد کشاورزی نیز از برنامه های مهمی‌ست که دنبال می شود و معتقدم در این مسیر با استفاده از ظرفیت مشارکت مردمی و تسهیل زمینه فعالیت آنان، می‌توان برنامه های بهببود معیشتی گیلان را به پیش برد.

وی خاطر نشان کرد: هرجا از مشارکت مردم آگاه در امور مختلف بهره گرفته ایم، توانسته ایم بهترین موفقیت ها و کامیابی ها را داشته باشیم و مردم هم نهایت همکاری را خواهند داشته اند.

نماینده عالی دولت در گیلان تاکید کرد: به نفع مردم به دستگاه های نظارتی و مدیران اجرایی به‌ویژه فرمانداران اعلام می‌کنم که پای کار مردم محکم بایستند، کسی حق گران فروشی ندارد و باید دقت کنند که مردم دچار سختی نشوند.

۳۸۳ واحد راکد قابلیت احیا دارند
عباسی راه اندازی
۳۸۳ واحد راکد و غیرفعال که قابلیت احیاء دارند (از مجموع ۹۰۵ واحد غیرفعال)، راه اندازی و بازگشت به تولید ۱۰۵ واحد تحت تملیک و جانشینی بانک‌ها، به ظرفیت کامل رساندن دو هزار و ۷۳۱ واحد استان که با ظرفیت پایین (از ۱۰ تا ۹۰ درصد ظرفیت تولید) در حال کار هستند، اتمام یک هزار و ۷۲ طرح نیمه تمام اقتصادی که پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۹۰ درصد دارند، افزایش شیفت کاری و توسعه تولید در تعداد ۷۰ واحد استان و تثبیت اشتغال و تولید تعداد ۲ هزار و ۹۸۵ واحد فعال موجود با تأمین سرمایه در گردش لازم از مهمترین این برنامه هاست.

وی تصریح کرد: با انجام شش برنامه راهبردی فوق؛ تعداد ۸۶ هزار فرصت شغلی جدید در طی سه سال در استان ایجاد و تعداد ۴۴ هزار شغل موجود نیز تثبیت خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: این کار با سرمایه گذاری ۱۲ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی و تسهیلاتی بالغ بر هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در قالب سرمایه ثابت و در گردش قابل انجام خواهد بود.

وی همچنین از هدف گذاری ایجاد ۲۳ هزار و ۴۳۰ شغل جدید در استان برای سال ۱۴۰۱ خبر داد.

استاندار گیلان تاکید کرد: اگر مطلع شوم سرمایه گذاری پشت درب اتاق مدیری معطل شده، آن مدیر و عوامل دخیل را نزد سرمایه گذار فرستاده تا ضمن عذرخواهی، ایشان را برای سرمایه گذاری دعوت کنند. 

استاندار گیلان در ادامه گفت و گوی زنده تلویزیونی با مردم از آخرین وضعیت سواحل استان و پیشبرد این دستور مهم رئیس جمهوری نیز سخن گفت و افزود: به دنبال تأکید آیت الله دکتر رئیسی در سفر به گیلان و در نشست با نخبگان، علماء، خانواده شهدا، ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم استان مبنی بر لزوم آزادسازی سواحل به نفع مردم و رعایت حدود قانونی، در نخستین روز پس از این دستور بر ضرورت تسریع در اجرای آن و گام برداشتن به صورت استوار با همکاری همه بخش ها اعم از قوای مجریه، قضاییه و مقننه تأکید داشته ام.

کد خبر: ۱۳۴٬۶۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha