۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷
۱۲۵ میلیون هکتار از اراضی ملی در معرض تهدید است
رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری:

۱۲۵ میلیون هکتار از اراضی ملی در معرض تهدید است

قزوین- رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: ۱۲۵ میلیون هکتار از عرصه‌های کشور در معرض تهدید فرسایش بادی است و باید طرح‌های آبخیزداری در آن اجرا شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین، مسعود منصور در خصوص فرسایش خاک اظهار کرد: امروز فرسایش خاک و بیابان زایی منابع آب و خاک ما را تهدید می کند و اگر اقدام مناسبی صورت نگیرد آسیب های زیادی می بینیم.

وی افزود: ۱۲۵ میلیون هکتار از عرصه های کشور در معرض تهدید فرسایش بادی است و باید طرح های آبخیزداری در آن اجرا شود که تاکنون آبخیزداری در قریب به ۳۲ میلیون هکتار انجام شده و به نظر می رسد در این زمینه کمی یک عقب افتادگی داریم ولی اثربخشی آبخیزداری و ملموس بودن آن موجب شده توجه به آبخیزداری بیشتر شود.

منصوربیان کرد: در سیلاب های دی ماه در هشت استان کشور بیش از ۱۷ میلیارد مترمکعب روان آب داشتیم که سیلاب شد و تخریب کرد و ما توانستیم شش میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب روان آبها را با آبخیزداری کنترل کنیم که این کار با پوشش ۲۵ درصدی محقق شد.

رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور یادآورشد: متاسفانه بقیه آبهای شیرین ناشی از روان آبها از دست رفت و به دریا ریخته شد و نتوانستیم از آنها استفاده کنیم.

کد خبر: ۱۳۴٬۶۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha