۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۵
ظرفیت های صادراتی البرز به قرقیزستان معرفی می شود|پنبه قرقیزستان زمینه سازهمکاری با صنعت نساجی ایران
رئیس اتاق بازرگانی البرز:

ظرفیت های صادراتی البرز به قرقیزستان معرفی می شود|پنبه قرقیزستان زمینه سازهمکاری با صنعت نساجی ایران

کرج- رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به وجود ظرفیت های خوب صادراتی در البرز گفت: این ظرفیت ها به کشور قرقیزستان معرفی می شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی البرز، پرهام رضایی در همایش معرفی فرصت های همکاری تجاری با قرقیزستان که با حضور تورداکُن سی دیکف، سفیر این کشور و جمعی از فعالان اقتصادی البرز برگزار شد، با اشاره به وجود ظرفیت های خوب صادراتی در این استان گفت: پذیرش و اعزام هیات های تجاری میان ایران و قرقیزستان در دستور کار است و هدف از برگزاری چنین نشست هایی از جمله همایش امروز گسترش روابط اقتصادی و توسعه صادرات به کشورهای همسایه است.

رضایی افزود: در قالب تعامل بیشتر با کشور قرقیزستان این هدف مدنظر است که کالاهای تولیدی استان البرز به کشورهایی صادر شود که ظرفیت و پتانسیل دریافت این محصولات را دارند.

رئیس اتاق بازرگانی البرز بیان کرد: قبل از برگزاری این همایش، بازدیدی توسط سفیر جمهوری قرقیزستان از نمایشگاه توانمندی های تولیدی و صنعتی مستقر در اتاق بازرگانی البرز انجام شد، تنوع کالاهای تولیدی استان که تنها گوشه ای از آن در نمایشگاه مذکور ارائه شده و می تواند فرصت ها و ظرفیت های خوب صادراتی البرز باشد، برای سفیر قرقیزستان بسیار جالب توجه بود.

بخش مهمی از محصولات و کالاهای تولید البرز می تواند به کشورهای همسایه صادر شود
وی با تاکید بر اینکه بخش مهمی از محصولات و کالاهای تولیدی در البرز با مدیریت و برنامه ریزی صحیح می تواند به کشورهای هدف از جمله همسایگان ایران صادر شود، افزود: امید است که برگزاری همایش فرصت های تجاری به قرقیزستان زمینه ساز ایجاد ارتباطات موثر اقتصادی میان ایران و این کشور باشد.

رضایی با ارائه یک پیشنهاد به سفیر قرقیزستان گفت: با توجه به فراوانی و گستردگی تولیدات البرز در بخش های مختلف انتظار می رود که بررسی های میدانی در این مورد انجام شود و پیرو آن با اعزام هیات های تجاری از قرقیزستان به البرز بازدیدهایی از صنایع، کارخانه ها و دیگر ظرفیت های تولیدی این استان صورت گیرد.

وی با این توضیح که ظرفیت های صنعتی البرز برای هیات های تجاری خارجی بسیار حائز اهمیت است، افزود: آشنایی با فرآیند تولید و کیفیت محصولات بخش های مختلف از جمله صنعت و کشاورزی البرز می تواند نقش مهمی در توسعه مبادلات تجاری با قرقیزستان ایفا کند؛ زیرا آشنایی نزدیک با فعالیت کارخانه ها در تصمیم گیری برای برقراری مراودات اقتصادی میان طرفین اثرگذاری بیشتری است.

پنبه تولیدی قرقیزستان زمینه ساز همکاری با صنعت نساجی ایران است
نائب رئیس اتاق بازرگانی البرز نیز در حاشیه این همایش گفت: با توجه به کشت مناسب پنبه در قرقیزستان، زمینه توسعه همکاری میان این کشور و ایران در صنعت نساجی فراهم است.

یداله مالمیر افزود: به دنبال برگزاری این همایش و تشریح ظرفیت های تولیدی و صنعتی البرز به سفیر قرقیزستان، فرصت های همکاری خوبی میان طرفین برقرار خواهد شد.

مالمیر گفت: یکی از زمینه هایی که می تواند منجر به همکاری موثر میان فعالان اقتصادی ایران و قرقیزستان شود، صنعت نساجی است.

وی با اشاره به کشت مناسب پنبه در کشور قرقیزستان که می تواند بخشی از نیاز صنعت نساجی ایران را تامین کند، گفت: برای استفاده از این ظرفیت تولیدی کشور مورد نظر در ایران دو راهکار پیش رو داریم، راه حل نخست آنکه پنبه را از قرقیزستان به ایران وارد کرده و بحث فرآوری آن را در کشور خودمان انجام دهیم.

راهکارهای تسهیل واردات و صادرات بین دو کشور ایران و قرقیزستان
به گفته مالمیر در روش دیگری می توانیم در زمینه ایجاد و راه اندازی کارخانه های صنعت نساجی در قرقیزستان سرمایه گذاری های لازم را در آن کشور انجام دهیم و از آنجا نخ تولیدی را به دیگر کشورها صادر کنیم.

وی در بخش دیگری با اشاره به قول مساعد سفیر جمهوری قرقیزستان در خصوص آمادگی این کشور برای پذیرش سرمایه گذاران ایرانی افزود: به گفته سفیر این کشور، در صورت سرمایه گذاری ایرانی ها در قرقیزستان و شروع مبادلات تجاری آنها با حضور مقامات ارشد آنجا از جمله رئیس جمهور جلساتی با فعالان اقتصادی کشور ما برگزار خواهند کرد تا واردات و صادرات میان دو کشور تسهیل شود.

نائب رئیس اتاق بازرگانی البرز بیان کرد: طبق گفتگوهای حاصل از این همایش و اظهارنظرهای سفیرجمهوری قرقیزستان، مقرر شد که هیات های تجاری از ایران به این کشور اعزام شود تا امکانات آنجا را برای توسعه سطح روابط اقتصادی بررسی کنیم.

کد خبر: ۱۳۴٬۵۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha