۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰
وعده وزیر جهاد کشاورزی برای ثبات بازار گوشت قرمز

وعده وزیر جهاد کشاورزی برای ثبات بازار گوشت قرمز

ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی گفت: در تامین نیاز کشور به گوشت قرمز هیچ مشکلی وجود ندارد و با تمهیدات وزارت جهاد کشاورزی بازار گوشت قرمز به ثبات می‌رسد.

به گزارش بازار، سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در مراسم رونمایی از واکسن نوترکیب فوق حاد پرندگان افزود: ذخایر گوشت قرمز برای عرضه به بازار بسیار مناسب است و با تزریق این ذخایر به بازار و همکاری تشکل‌های بازار گوشت قرمز از نوسانات قیمتی در بازار گوشت قرمز جلوگیری خواهد شد.

وی گفت: سوداگری‌ها و شایع پراکنی‌ها یکی از علل افزایش قیمت گوشت قرمز و برنج است که قطعاً با این موارد و هر گونه احتکار برخورد می‌شود و از ایجاد اخلال در عرضه گوشت قرمز و برنج جلوگیری می‌کنیم.

ساداتی‌نژاد افزود: با توجه به اینکه نهاده‌های مورد نیاز دامداران بارگذاری شده و شرایط مهیاست، به هیچ وجه افزایش قیمت قابل قبول نیست.

وی گفت: از مردم می‌خواهیم گرانفروشی‌ها را به سامانه‌های مربوطه اعلام کنند و در به ثبات رساندن بازار یاری‌رسان مسئولان باشند.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: برخی قیمت‌های اعلام شده در خصوص گوشت قرمز مربوط به یک محصول خاص و در منطقه خاصی از تهران است که با هدف افزایش قیمت و به هم ریختن بازار در فضای مجازی منتشر می‌شود که قابل قبول نیست.

وی در خصوص تعیین قیمت جدید برای مرغ قطعه‌بندی شده نیز افزود: با توجه به اینکه حوزه طیور به طور کامل از نهاده‌های دامی با قیمت دولتی استفاده می‌کند مشمول قیمت‌گذاری است و قیمت مرغ قطعه بندی شده نیز می‌بایست متناسب با نرخ مصوب مرغ باشد و قیمت‌های جدید در این مورد ظرف همین هفته تعیین می‌شود.

ساداتی‌نژاد با اشاره به موضوع حمایت از تولید واکسن دام و طیور در کشور افزود: سیاست بر این است که در این حوزه، دولت رقیب بخش خصوصی نباشد و تنها وظیفه حمایتی را به انجام برساند تا شرکت‌های دانش بنیان با خیال راحت بتوانند به حوزه تولید واکسن‌های دام و طیور ورود کنند.

کد خبر: ۱۳۴٬۵۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha