۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱
سطح گلخانه مدرن هیدروپونیک مازندران به ۵۰ هکتار افزایش می یابد
رئیس بنیاد مستضعفان:

سطح گلخانه مدرن هیدروپونیک مازندران به ۵۰ هکتار افزایش می یابد

میاندرود- رئیس بنیاد مستضعفان کشور با اشاره به احداث گلخانه مدرن هیدروپونیک در دشت ناز گفت: سطح گلخانه به ۵۰ هکتار افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار بازار، پروز فتاح بعدازظهر چهارشنبه در حاشیه افتتاح فاز دوم مجتمع ۲۰ هکتاری گلخانه ای مدرن هیدروپونیک سبزی و صیفی با اظهار اینکه این مجتمع از نمونه های موفق کشور است، افزود: تمامی آبیاری و کشت به صورت سنتی انجام می شد و طی چندسال اخیر بنیاد به ساخت گلخانه ورود پیدا کرد.

وی با اظهار اینکه این گلخانه طبق تیپ روز دنیا احداث شده است، گفت: تمامی تجهیزات این گلخانه از اسپانیا وارد شد اما در گلخانه جدید تمامی تجهیزات در داخل کشور تولید شده است.

وی با عنوان اینکه سطح محصولات به ۱۰ هکتار رسید، کار صادرات شروع شده است، افزود: محصولاتی نظیر گوچه فرنگی، فلفل دلمه ا ای و غیره به روسیه و کشورهای عربی و خارجی صادر می شود.

فتاح با اظهار اینکه تمامی استانداردهای دنیا در این مجتمع رعایت می شود، گفت: تلاش ما این است که گلخانه هیدروپونیک تا ۵۰ هکتار افزایش یابد و از نظر مصرف آب در سطح پایینی قرار دارد.

رئیس بنیاد مستضعفان با اظهار اینکه مجتمع دامپروری نیز در دشت ناز احداث شده است، ظرفیت آن را شش هزار راس ذکر کرد و گفت: نیمی از دام ها مولد هستند و میزان تولید شیر آن ۳۰ تا ۴۰ هزار تن شیر و ۱۰۰ هزار تن انواع فراورده ها و محصولات تولید می کند.

وی با بیان اینکه استفاده از آب باید به شیوه های مدرن صورت گیرد، بر لزوم بهره گیری از فناوری نوین برای توسعه محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: بیش از ۵۰۰ نفر در مجتمع دشت ناز فعالیت می کنند و بیش از ۹۵ درصد آن افراد بومی هستند.

کد خبر: ۱۳۴٬۵۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha