۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
 آتش سوزی در اراضی ملی قزوین نسبت به سنوات قبل کاهش یافت
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین:

آتش سوزی در اراضی ملی قزوین نسبت به سنوات قبل کاهش یافت

قزوین- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین از کاهش حوادث آتش سوزی در اراضی ملی این استان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: آموزش‌های جوامع محلی به این موضوع کمک کرده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی قزوین، محسن قاسم زاده در نشست مدیران منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین با حضور رییس سازمان جنگلها، منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، ضمن ارائه گزارش از عملکرد و اقدامات انجام شده، با بیان اینکه آتش سوزی در اراضی ملی قزوین کاهش یافته است، اظهار کرد: این آمار از ۲۱۳ فقره پارسال به مساحت دو هزار و ۱۱۲ هکتار به ۵۲ فقره با ۲۴۲ هکتار کاهش یافته که آموزش جوامع محلی در این خصوص موثر بوده است.

وی افزود: در سال جاری همچنین ۵۰ هکتار غنی سازی اراضی جنگلی ارس در طارم سفلی از طریق بذرپاشی انجام شده است.

به گفته وی، برای پیشگیری از قطع درختان جنگلی طرح زراعت چوب امسال در سطح حدود ۱۸۰ هکتار از اراضی ملی استان قزوین انجام شده است.

قاسم زاده همچنین گفت: عملیات مقابله با بیابانی شدن اراضی طی سال جاری در سطح ۵۲۰۰ هکتار از اراضی ملی استان انجام شده که شامل قرق، مدیریت روان آبها و اجرای بادشکن زنده بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین ادامه داد: بادشکن زنده نیز امسال در سطح ۲۰۰ هکتار از این اراضی اجرا شده که به پیشگیری از آتش سوزی ها کمک می کند.

بیش از ۶۰ درصد مساحت استان قزوین را اراضی ملی تشکیل می‌دهد.

کد خبر: ۱۳۴٬۴۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha