۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۴:۲۹
ضرورت استفاده از ظرفیت سرمایه‌داران ایرانی خارج از کشور
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد

ضرورت استفاده از ظرفیت سرمایه‌داران ایرانی خارج از کشور

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است برخی سرمایه‌داران ایرانی ساکن کشورهای خارجی به حدی تأثیرگذارند که اقتصاد این کشورها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، فداحسین مالکی، با اشاره به استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور که در هر حوزه ای فعال هستند، گفت: در حال حاضر چند میلیون نفر شهروند ایرانی ساکن خارج از کشور داریم که بخشی از آنها سال ها است در حوزه های اقتصادی فعال هستند و می توانند ارتباط تنگاتنگی با بخش خصوصی کشورمان داشته باشند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه بخشی از ایرانیان ساکن خارج از کشور نیز از چهره های علمی و افتخارات دنیا هستند، عنوان کرد: این افراد به هر دلیلی در زمان های مختلف از کشور خارج شده اند و علیرغم میل باطنی درباره بازگشت به کشور، دلهره دارند در حالی که نگرانی وجود ندارد.

وی افزود: برخی از این افراد مشکلات سیاسی، حقوقی و یا شخصی دارند که به راحتی می توان با پیگیری آنها، مسائل را حل و زمینه برای بازگشت و تردد آنها به کشور را فراهم کرد.

مالکی ادامه داد: توجه دولت و قوه قضاییه به این قضیه و همچنین تشکیل فراکسیونی در مجلس به همین نام بسیار کارگشا است و نمایندگانی از دستگاه های مربوطه کشورمان می توانند به خارج از کشور اعزام شده و جلساتی با این افراد به خصوص سرمایه داران داشته باشند تا مسائل حل شده و زمینه حضور آنها در کشور و سرمایه گذاری در ایران نیز برای آنها فراهم شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: برخی از سرمایه گذاران ایرانی ساکن کشورهای خارجی، به حدی تأثیرگذارند که می توانند اقتصاد این کشورها را تحت الشعاع قرار دهند از این رو ما باید از ظرفیت آنها استفاده کرده و با دعوت آنها به سفارتخانه ها تلاش کنیم تا مسائل و مشکلات حضورشان در کشور برطرف شود.

کد خبر: ۱۳۴٬۴۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha