۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴
سطح زیرکشت سیب زمینی در گلستان کاهش یافت
رئیس انجمن سیب زمینی کاران گلستان:

سطح زیرکشت سیب زمینی در گلستان کاهش یافت

گرگان- رئیس انجمن سیب زمینی کاران گلستان گفت: امسال بطور تقریبی سه هزار و ۵۰۰ هکتار سیب زمینی در گلستان کشت شده که نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

رمضان مقصودلو در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: انجمن سیب زمینی کاران یک بخش خصوص است که بیشتر کار مشاوره را انجام می دهد و قرار داد کشت محصولات در مراکز خرید جهاد کشاورزی انجام می شود.

وی افزود: آمار دقیقی از کشت سیب زمینی نداریم اما به طور تقریبی نزدیک به سه هزار و ۵۰۰ هکتار کشت سیب زمینی در سطح استان داریم.

رئیس انجمن سیب زمینی کاران گلستان افزود: وظیفه جهاد کشاورزی یا بیمه است که آمار دقیق سطح کشت کشاورزان را بگیرند، این انجمن تنها می تواند توصیه هایی در زمینه سطح کشت، عملیات خاک برداری، مسائل بازار محصولات و برگزاری جلسات با کشاورزان داشته باشد، اما در زمینه میزان کشت نمی توانیم دخالتی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته حدود ۶ هزار هکتار سیب زمینی در گلستان کشت شد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه عرضه زیادی در بازار انجام شد قیمت این محصول بسیار کاهش داشت و کشاورزان دچار خسارت های شدیدی شدند.

مقصودلو گفت: کشت سیب زمینی در هر هکتار حدود ۱۰۰ میلیون تومان هزینه دارد اما با توجه به اینکه دیگر محصولات کشاورزی استان توجیه اقتصادی ندارد برای همین کشاورزان اقدام به کشت این محصول پر ریسک می کنند.

کد خبر: ۱۳۴٬۴۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha