۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۳
به‌روز رسانی حقوق معوقه و مطالبات کارکنان شهرداری‌های استان بوشهر با پرداخت ۳۷۰ میلیارد تومان
مدیر کل دفتر شهری و شوراهای استانداری بوشهر خبر داد:

به‌روز رسانی حقوق معوقه و مطالبات کارکنان شهرداری‌های استان بوشهر با پرداخت ۳۷۰ میلیارد تومان

بوشهر- رستم‌پور شهیدی مدیر کل دفتر شهری استانداری بوشهر گفت: کارکنان خدوم شهرداری‌ها نگران شرایط پایان سال نباشند، چرا که با واریز ۳۷۰۰ میلیارد ریال، پرداخت حقوق معوقه و مطالبات آنها به‌روزرسانی شد.

هوشنگ رستم‌پور شهیدی در گفت وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: شهرداری‌ها سخت‌ترین کار را در این شرایط نامناسب انجام می‌دهند و کار آنها برای حفظ آرامش و آسایش شهروندان بسیار مهم است اما در این اوضاع اقتصادی و علیرغم وجود تهدید بیماری کرونا، حقوق همکاران شهرداری‌ها با ماه‌ها تاخیر پرداخت می‌شد و علیرغم همه سختی‌ها بدون دریافت حقوق کار می‌کنند.

وی افزود: طی ماه‌های گذشته حقوق کارکنان شهرداری‌های استان به تعویق افتاده بود که تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا این عقب‌ماندگی‌ها را جبران و پرداخت حقوق‌ها را به روز کنیم.

رستم‌پور یادآور شد: پیش‌بینی پرداخت‌ حقوق پرسنل در شهرداری‌ها باید به درستی انجام شود، چرا که بر روی موضوع پرداخت حقوق‌های پرسنلی حساسیت داریم و معتقدیم، باید به موقع پرداخت شود اما متاسفانه ساختار شهرداری‌های استان در سال‌های اخیر به خصوص برنامه‌ریزی و مدیریت مالی و اقتصاد شهری با ضعف زیادی همراه بوده است.

وی بیان کرد: توصیه و ابلاغ کرده‌ایم شهرداران در خصوص تربیت نیروی توان‌مند در این حوزه‌ها اقدامات موثر انجام دهند.

پیگیری مطالبات معوقه کارکنان شهرداری‌ها از نخستین روز کاری
مدیر کل دفتر شهری و شوراهای استانداری بوشهر ابراز داشت: از روز شروع به کار پیگیر موضوع مطالبات کارکنان خدوم و دلسوز شهرداری هستم، در این مدت تلاش مستمر خود را برای کاهش میزان مطالبات کارکنان عزیز شهرداری و رفع دغدغه و ایجاد امیدواری انجام داده‌ام.

رستم‌پور شهیدی افزود: این مطالبات انباشته به چندین ماه می‌رسید و مطالبات حدود نیمی از شهرداری‌ها نیز تا چهار ماه به تاخیر افتاده بود که تا چند روز آینده پرداخت می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: این مطالبه به حقی است که کارکنان زحمتکش شهرداری در این شرایط، دستمزد و مزایای خود را به موقع دریافت کنند.

پرداخت ماهانه 700 میلیارد ریال به کارکنان شهرداری‌های استان
مدیر کل دفتر شهری و شوراهای استانداری بوشهر گفت: مجموع پرداخت‌های شهرداری‌های ۴۰ گانه استان در هر ماه حدود ٧٠٠ میلیارد ریال است که تا پایان آذر ماه، شهرداری بیش از ٣٥ ماه مطالبات کارکنان را پرداخت نکرده و معوق بود.

رستم‌پور اضافه کرد: با برنامه ریزی و پیش بینی، مشکلی در پرداخت حقوق کارکنان نداریم و با رهنمودهای ارزشمند و هدایت استاندار محترم با پرداخت‌های مناسبی که انجام گرفت تمامی مطالبات و معوقات شهرداری‌ها انجام و به روز رسانی شد.

وی تصریح کرد: پرسنل شاغل در شهرداری‌ها، شامل رسمی، پیمانی، شرکتی و کار معین است و از فصل سوم بودجه حقوق دریافت می‌کنند و مجموع پرسنل شهرداری‌های استان بوشهر ۴ هزار و ٤٩١ نفر است.

هزینه تمام شده هر نفر برای شهرداری در سال۱۴۰۰ در کل شهرداری‌ها ۱٣میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در ماه مستند به الف فصل سوم ضوابط مالی بودجه پیش بینی اعتبار برای حقوق و مزایای کارکنان رسمی، پیمانی، قراردادی و مشمولین قانون کار است

رستم‌پور ابراز داشت: هزینه تمام شده هر نفر برای شهرداری در سال۱۴۰۰ در کل شهرداری‌ها ۱٣میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در ماه مستند به الف فصل سوم ضوابط مالی بودجه پیش بینی اعتبار برای حقوق و مزایای کارکنان رسمی، پیمانی، قراردادی و مشمولین قانون کار است.

وی افزود: انتظار داریم با مدیریت هزینه و کارآمد سازی که از شهرداران پرتلاش استان سراغ داریم و با بهره‌مندی از تجارب ارزشمند خود و با ریل گذاری مناسب، شناسایی گلوگاه‌ها، از این پس شاهد پرداخت‌های منظم، مستمر و به هنگام حقوق همکاران عزیز در سطح شهرداری‌ها باشیم.

مدیر کل شهری استانداری بوشهر گفت: از ماه‌های آینده هیچ مشکلی در پرداخت به موقع حقوق پرسنل و کارکنان نخواهیم داشت و حقوق‌ها به منظم ماهانه پرداخت خواهند شد.

وی افزود: مسئولیت پذیری، وظیفه شناسی و خلاقیت تمامی کارکنان در راستای خدمت رسانی شایسته به شهروندان مهم است و همه باید با تمام توان در راستای جلب اعتماد و رضایت عمومی شهروندان با ارایه خدمات شایسته تلاش و حرکت کنیم.

رستم‌پور با بیان اینکه خدمتگزار مردم هستیم و با تمام توان در راستای ارایه خدمات بهتر به شهروندان حرکت می‌کنیم خاطر نشان کرد: امید است با پرداخت حقوق به موقع کارگران، تلاش‌های آنان را جبران کنیم.

تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری‌ها از اولویت‌های دفتر شهری استانداری
وی یادآور شد: پرداخت حقوق و مزایای کارکنان و تلاش برای تبدیل وضعیت کارکنان از اولویت برنامه‌های کاری است.

مدیر کل دفتر شهری و شوراهای استانداری بوشهر افزود: در سالیان اخیر همواره عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری‌ها و فشار مضاعف بر این قشر زحمت کش در استان مشاهده شده که گاها موجب اعتراض و تجمع کارگران شده است.

وی افزود: تنها راه برون رفت از مشکلات مالی، اجرای برنامه‌های مالی پایدار است که بتوان منابع درآمدی شهرداری را افزایش داد.

کد خبر: ۱۳۴٬۳۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha