۲۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
تضعیف دلار در برابر ارزهای دیگر
در معاملات امروز رقم خورد؛

تضعیف دلار در برابر ارزهای دیگر

در جریان معاملات جمعه بازارهای جهانی، بسیاری از ارزهای مختلف در برابر دلار در صعودی صعودی قرار گرفتند و دلار به عقب رانده شد.

به گزارش بازار به نقل از اسپوتنیک، در جریان معاملات جمعه، بسیاری از ارزهای مختلف در برابر دلار در صعودی صعودی قرار گرفتند و دلار به عقب رانده شد.

موسسه رتبه بندی مودی در گزارشی هشدار داده است که تداوم تعطیلی فعالیت های اقتصادی در آمریکا در نتیجه شیوع ویروس کرونا می‌تواند میزان تولید ناخالص داخلی این کشور را ۳۰ درصد کاهش دهد. این موسسه هم چنین رتبه اعتباری بسیاری از کشورها از جمله آرژانتین و استرالیا را کاهش داده است.  

دیوید مالپاس، رییس بانک جهانی از در پیش بودن رکودی عمیق تر از رکود بزرگ سال ۲۰۰۸ خبر داده و کریستالینا جیورجیوا، رئیس صندوق بین المللی پول در اظهاراتی مشابه گفته است که بحران ناشی از کرونا شبیه هیچ کدام از بحران های قبلی نیست.

در آمریکا، دولت این کشور از در نظر گرفتن یک بسته حمایتی دو تریلیون دلاری و اهدای ۳۰۰۰ دلار به هر خانواده خبر داده است. ژاپن نیز یارانه ۱۸۰۰ دلاری به خانوارها تخصیص خواهد داد. دولت ژاپن بسته محرک بزرگی به ارزش یک تریلیون دلار برای حمایت از بخش های مختلف اقتصاد خود در نظر گرفته است. اکنون در سراسر آمریکا وضعیت فوق‌العاده اعلام شده و فرماندار کالیفرنیا از احتمال بیکاری موقت یک میلیون نفر خبر داده است.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با افت ۰.۶۴ درصدی نسبت به روز قبل و در سطح ۹۹.۵۳ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل ۱.۰۳۵۸ دلار اعلام شد. در معاملات بازارهای ارزی جهانی، همچنین هر دلار با ۰.۴۹ درصد کاهش به ۱۰۸.۳۸۲ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۵۷۲ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۷.۰۳۵ یوان چین اعلام شد.

کد خبر: ۱۳٬۴۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha