۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۰
دولت به جای اقدامات رسانه‌ای، گام عملی برای پذیرش بار مالی رتبه‌بندی معلمان بردارد
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس:

دولت به جای اقدامات رسانه‌ای، گام عملی برای پذیرش بار مالی رتبه‌بندی معلمان بردارد

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، بار مالی ناشی از اجرای لایحه رتبه بندی معلمان را ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۰ دانست.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد وحیدی با اشاره به اظهارات سخنگوی دولت مبنی بر پذیرش بار مالی ناشی از اجرای لایحه رتبه بندی معلمان توسط دولت، اظهار کرد: چنانچه دولت بار مالی ناشی از این لایحه را پذیرفته باشد به این معنا است که دولت باید طی نامه‌ای به شورای نگهبان مبلغ ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان قید شده در لایحه را برای سال ۱۴۰۰ بپذیرد اما بیشترین ایرادات شورای نگهبان به لایحه رتبه بندی مسئله بار مالی است. بهتر است به جای بیان اظهارات در رسانه‌ها گام عملی صورت پذیرد.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از سوی دیگر اعضای کمیسیون آموزش در نشستی تمامی ایرادات مربوط به لایحه رتبه بندی معلمان را به جز موارد مربوط به بار مالی برطرف کردند و در واقع مجلس منتظر پذیرش رسمی بار مالی ناشی از اجرای لایحه رتبه بندی از سوی دولت است.

وحیدی تصریح کرد: از سوی دیگر رئیس سازمان برنامه و بودجه و نماینده دولت نیز در صحن علنی نسبت به پذیرش بار مالی ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی اظهاراتی را بیان کرد ولی دولت به صورت رسمی چنین موضوعی را اعلام نکرده است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تأکید کرد: حتی روز گذشته که مجلس برای بررسی لایحه رتبه بندی معلمان از وزیر آموزش و پرورش برای بررسی این موضوع دعوت رسمی به عمل آورد، آقای نوری وزیر آموزش و پرورش دولت ترجیح داد در جلسه‌ای که مربوط به انجمن اولیا و مربیان است، شرکت کند که گلایه شدید اعضای کمیسیون را به دنبال داشت.

وی تصریح کرد: خواهش ما این است که دولت از نامه معاون اول مبنی بر پذیرش بار مالی لایحه رتبه بندی معلمان رونمایی کند تا متناسب با همان نامه اقدامات لازم صورت پذیرد.

کد خبر: ۱۳۴٬۳۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
      0 0
      همش دروغه بسه دیگه