۲۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
دولت باید مشوق بنگاه‌های تولیدی کوچک و بزرگ باشد
سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس:

دولت باید مشوق بنگاه‌های تولیدی کوچک و بزرگ باشد

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، گفت: باید قرنطینه عمومی کم‌کم کاهش یابد و طرح حفاظت ملی از طرف دولت مطرح و اجرایی شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حسن نوروزی، گفت: دولت اعلام کرده طرح فاصله گذاری اجتماعی ادامه دارد، شهروندان باید تذکرات برنامه‌ریزی شده در این راستا را مد نظر قرار دهند در این بین نباید تمام فشار روی مردم باشد از طرفی دولت توانایی حمایت مالی زیادی در شرایط تحریم‌ها را ندارد، بنابراین باید کم کم شرایط حضور مجدد مردم را به چرخه اقتصادی مهیا کنیم.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی، افزود: تمام خیابان‌ها و مراکز عمومی توسط نیروهای ارتش، سپاه و بسیج ضدعفونی شود، ویروس کرونا امروز تهدیدی برای جان همه مردم شده است، اگر این بیماری توسط دولت جدی گرفته نشود بدون شک از طرف مردم جدی گرفته نمی‌شود.
اگر چرخه تولیدی کشور ساکن بماند ضربه اقتصادی جبران ناپذیری به کشور وارد می‌شود

وی تصریح کرد: مبارزه با ویروس کرونا تنها منحصر به قرنطینه نمی‌شود، اگر چرخه تولیدی کشور ساکن بماند ضربه اقتصادی جبران ناپذیری به کشور وارد می‌شود، در چنین شرایطی دولت باید طرحی در جهت حمایت از کارفرمایان در راستای افزایش تولید و حضور ایمن کارمندان و کارگران اجرایی کند.

توزیع لوازم بهداشتی در مناطق محروم

نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: باید قرنطینه عمومی کم‌کم کاهش یابد و طرح حفاظت ملی از طرف دولت مطرح و اجرایی شود. در چنین طرحی باید از ضد عفونی خیابان‌ها تا مراکز عمومی و در اختیار قرار دادن لوازم بهداشتی از ماسک تا مواد ضدعفونی در اختیار شهروندان  مد نظر قرار بگیرد، علی الخصوص در مناطق محروم و کم برخوردار که به لحاظ وضعیت اقتصادی در شرایط مناسبی نیستند.

دولت باید مشوق بنگاه‌های تولیدی کوچک و بزرگ باشد

نوروزی ادامه داد: برخی از کسب‌وکارها، نظیر رستوران‌ها، آژانس‌ها، آب‌میوه‌فروشی‌ها و غیره نیز بعد از شیوع کرونا، وضع‌شان کساد شده و به تعطیلی کشیده شدند در این میان بسیاری از کارگران و کارمندان مشاغل خصوصی تعطیل شدند، صنعت گردشگری کشور نیز به سبب شیوع کرونا آسیب بسیاری دیده است و صادرات و واردات هم به حالت رکورد درآمده است. با تعطیلی پیش آمده نمی‌توانیم مراکزی که در این شرایط مشغول به کار بودند و یا کارفرما را مجبور به پرداخت جریمه کنیم؛ در این اوضاع دولت باید مشوق بنگاه‌های تولیدی کوچک و بزرگ باشد که چرخه تولید کشور را به حرکت در می‌آوردند و مانع از بیکاری کارمندان و کارگران می‌شوند.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، گفت: اگر بحران کرونا طولانی شود و قرنطینه ادامه داشته باشد، خسارت‌های ناشی از تولید به‌صورت تصاعدی افزایش خواهد یافت و حتی برخی از کسب‌ و کارهای خُرد را به تعطیلی خواهد کشاند.

کد خبر: ۱۳٬۴۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha