۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲
۴.۵ میلیون کشاورز غذای ۸۵ میلیون ایرانی را تأمین می‌کنند
مشاور وزیر جهاد کشاورزی:

۴.۵ میلیون کشاورز غذای ۸۵ میلیون ایرانی را تأمین می‌کنند

بجنورد- مشاور وزیر جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه چهار و نیم میلیون کشاورز غذای ۸۵ میلیون ایرانی را تأمین می‌کنند، گفت: وظیفه تولید، توزیع، نظارت و بازرسی بر عهده این وزارتخانه است.

به گزارش بازار؛ به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی خراسان شمالی، هوشنگ محمدی در آیین تودیع و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در بجنورد با تأکید بر تبیین نقش خراسان شمالی در برنامه‌های محوری وزارت جهادکشاوری اظهار داشت: خراسان شمالی باید در بحث امنیت غذایی نقش خود را تعریف کند تا بتواند از منابع ملی بهره ببرد.

وی افزود: امنیت غذایی منجر به تولید پایدار، اشتغال‌زایی و ارزآوری می‌شود و باید بتوانیم در منطقه ازنظر تولید غذا حرف برای گفتن داشته باشیم.

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی بابیان اینکه برخورد با کشاورز باید خادمی باشد، افزود: چهار و نیم میلیون کشاورز غذای ۸۵ میلیون نفر را تأمین می‌کنند و لذا نباید کشاورزان مورد بی‌مهری قرار بگیرند.

محمدی در بخش دیگری از سخنانش به افزایش وظیفه وزارتخانه نیز اشاره‌ای کرد و افزود: هم‌اینک وظیفه تولید، توزیع، نظارت و بازرسی بر عهده جهاد کشاورزی است که می‌توانیم این مهم را نیز به سرانجام برسانیم.

وی به پرونده‌های راکد در سازمان‌های جهاد کشاورزی نیز اشاره‌ای کرد و گفت: هیچ پرونده‌ای نباید خاک بخورد، نباید مردم را برای دریافت مجوزها منتظر بگذاریم.

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی از همه استان‌ها نیز خواست تا برنامه تحولی خود در دولت سیزدهم را ارائه دهند و افزود: نقش همه استان‌ها در این خصوص باید مشخص شود.

در این مراسم از زحمات دکتر عبدالله یوسفی تقدیر و محمد محمد زاده به‌عنوان رئیس جهاد کشاورزی خراسان شمالی انتخاب شد.

کد خبر: ۱۳۴٬۲۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha