شرکت‌های دانش‌بنیان و هسته‌های فناور حوزه سلامت حمایت می شوند
با تفاهم وزارت بهداشت و معاونت علمی ریاست جمهوری؛

شرکت‌های دانش‌بنیان و هسته‌های فناور حوزه سلامت حمایت می شوند

تفاهم نامه سه جانبه میان معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا شد.

به گزارش بازار، یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، بهرام دارایی رییس سازمان غذا و دارو و مصطفی قانعی دبیرستاد زیست فناوری معاونت علمی به نمایندگی از سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری این تفاهم نامه سه جانبه را در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و هسته‌های فناور حوزه سلامت امضا کردند.

یونس پناهی در این نشست با ابراز امیدواری درباره اینکه این تعاملات زمینه‌ای برای آغاز همکاری‌های میان سازمان‌ها به منظور پیشبرد اهداف کلان سلامت کشور باشد، گفت: یکی از مهم‌ترین نیازهای کشور دارو و تجهیزات پزشکی است و باید زیرساخت‌های تحقیقاتی دانشگاه‌های علوم پزشکی به سمت حل مشکلات سلامت کشور هدایت شود و از هر گونه تعامل و هماهنگی با سازمان‌های مختلف نیز استقبال می‌کنیم.

از محورهای اصلی این تفاهم نامه سه جانبه، تشکیل پنجره واحد بین سازمان، معاونت علمی و معاونت تحقیقات به منظور تسریع و تسهیل بررسی و ارزیابی درخواست‌های دریافتی از شرکت‌های دانش ‌بنیان و هسته‌های فناور به فراخور موضوع، حمایت از تحقیق و توسعه و کسب دانش فنی فرآورده‌های فناورانه سلامت‌ محور و واجد اولویت، شناسایی نیازها و فرصت‌های حال و آینده کشور در حیطه فرآورده‌های سلامت محور و برنامه‌ریزی برای بهبود تراز تجاری آن، اشتراک‌گذاری اطلاعات و سوابق مربوط به بازار فرآورده‌های واجد اولویت و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال، اعطای یارانه برای اخذ خدمات آزمایشگاهی، بازرسی و ممیزی و اعطای کمک‌های فنی برای تهیه مستندات مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان، از طریق شبکه کارگزاران می‌توان نام برد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت افزود: به موجب این تفاهم نامه معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت متعهد شده است با همکاری سازمان غذا و دارو و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به پیگیری اولویت‌های فناورانه و حمایت مالی و تجهیزاتی از کسب دانش فنی، اولویت‌سنجی برای شناسایی فناوری‌های به‌روز دنیا در حیطه فرآورده‌های سلامت محور و بسیج توانمندی‌های مراکز تحقیقاتی در راستای حل معضلات کشور، همکاری در تدوین استانداردهای مورد نیاز به منظور سنجش و ارزیابی فرآورده‌های سلامت‌محور دانش‌بنیان، پیشرفته و تولید بار اول و هدایت هسته‌های فناور برای ارتقای سطح آمادگی فناوری تبدیل به کسب و کارهای دانش‌بنیان و آمادگی برای ورود به بازار با همکاری معاونت علمی بپردازد.

با امضای این تفاهم نامه، درباره مطالبه استانداردهای سطح بالا و طراحی مکانیزم‌های قیمت‌گذاری برای فرآورده‌های سلامت ‌محور وارداتی و دارای تولید مشابه داخل، به منظور تشویق و افزایش جذابیت تولید داخلی در مقابل واردات و همکاری درخصوص سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای اقداماتی از قبیل چگونگی ورود داروهای جدید به فهرست رسمی دارویی کشور توافق کردند.
"بهرام دارایی" رییس سازمان غذا و دارو نیز در این نشست تاکید کرد: باید بروکراسی‌ها را کاهش دهیم تا موتور محرکه‌ای باشد برای هسته‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان تا در عملکرد آن‌ها شتاب لازم ایجاد شود.

"بهرام دارایی" گفت: ایجاد پنجره واحد ضروری است تا شرکت‌های دانش‌بنیان وهسته‌های فناور فرآیند ارزیابی و رسیدگی به مجوزهایشان را بتوانند با سرعت بیشتری پیگیری کنند.

"مصطفی قانعی" نیز در ادامه نشست گفت: تعامل میان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی یک راهبرد استراتژیک است تا پتانسیل و توان تولیدی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور را برای پیشبرد اهداف کلان سلامت کشور به کار گیریم.

دبیرستاد زیست فناوری معاونت علمی تاکید کرد: در این راه همراهی و استفاده از ظرفیت تحقیقاتی دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز تحقیقاتی در کنار سیاست‌گذاری‌های سازمان غذا و دارو راهگشا خواهد بود.

کد خبر: ۱۳۴٬۱۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha