۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
فروش کاروان ۳ برابر افزایش یافته است
یک تولید کننده کاروان در گفت و گو با بازار

فروش کاروان ۳ برابر افزایش یافته است

رزمجو مدیرعامل شرکت آساکاروان ایرانیان، به بازار گفت: از زمان شیوع کرونا در دنیا فروش و اجاره کاروان رشد زیادی داشته تاجایی که در اروپا با رشد ۱۱۰ درصدی مواجه بوده و در کشور سه برابر رشد یافته است.

بازار؛گروه خودرو: سفر با خودرو یکی از علاقمندی مالکان و رانندگان در ایام شیوع کرونا در دنیا است. کاربری که امکان سفر ایمن را براساس شرایط مطلوب و دلخواه مشتریان فراهم کرده است. برای سفر با خودرو نیاز به کاربری های است که بتوان براساس آن شرایط مناسب برای اقامت و استراحت را فراهم کرد. یکی از کاربری های مناسب جهت مسافرت با خودرو، خرید کاروان است. گاهی مشتریان برای تهیه یک کاروان با کیفیت چالش های را در پیش دارند که مهم ترین آن بحث کیفیت است. کیفیتی که اغلب به دلیل دانش فنی کم مشتریان چندان به آن توجه نمی شود. هفته گذشته در نمایشگاه گردشگری تهران فرصتی دست داد تا با محسن رزمجو مدیرعامل شرکت آساکاروان ایرانیان تولید کننده کاروان در خصوص محصولات جدید و راهنمایی علاقمندان گفت وگو کنیم، درادامه این گفت و گو را از نظر خواهید گذارند:

قیمت این کاروان به خاطر تجهیزاتی که دارد ۲۵۰ میلیون تومان است و با این کاروان به صعب العبورترین راه ها می توانیم برویم و برای ارگان های امداد و نجات بسیار کاربردی خواهد بود

* ظاهرا شما در نمایشگاه گردشگری با یک محصول جدید حاضر شدید، در خصوص این کاروان جدید توضیحاتی دهید که چه کاربردی دارد؟
بیس این کاروان قطره ای سبک است که قبلا هم آن را تولید کردیم، منتهی کاروان قطره ای را به یک کاروان آفرودی تبدیل کردیم. قیمت این کاروان به خاطر تجهیزاتی که دارد ۲۵۰ میلیون تومان است. کاروان های داخل جاده (آنرودی) ویژه جاده ها است و کاروان های آفرودی برای خارج جاده و بیراهه نورد، کوه، جنگل، کویر و... قابل استفاده است، با این کاروان به صعب العبورترین راه ها می توانیم برویم و برای ارگان های امداد و نجات بسیار کاربردی خواهد بود.

* باتوجه به شیوع بیماری کرونا، اکثر مسافرت ها به صورت خودرویی انجام شد در دنیا، به نظر شما این مساله چه تاثیری در افزایش درخواست برای کاروان و البته چه درخواستی از دولت برای توجه به آن دارید؟
در سال جاری به دلیل کرونا بازدید ها و گردش مالی با کاهش ناشی از مشکلاتی همراه شده بود، ولی به صورت عمومی همه چیز خوب است. دولتمردان همراهی کنند که این صنعت جدید و نو رونق بگیرد، معرفی شود و مردم بشناسند.

در دنیا فروش و اجاره کاروان رشد زیادی داشته تا جایی که در اروپا با رشد ۱۱۰ درصدی و در برخی کشورها با رشد ۱۸۰ درصدی مواجه بوده است، در ایران اجاره کاروان نداریم اما فروش آن در زمان کرونا خصوصا در سال جاری رشد ۳ برابری داشته است

* کرونا چه تاثیری در بازار کاروان ها داشته است و آیا در سال جاری نسبت به سال گذشته رشد فروش را تجربه کردید؟
براساس آماری که از مجلات اروپایی داریم، در دنیا فروش و اجاره کاروان رشد زیادی داشته تاجایی که در اروپا با رشد ۱۱۰ درصدی و در برخی کشورها با رشد ۱۸۰ درصدی مواجه بوده است، در ایران اجاره کاروان نداریم اما فروش آن در زمان کرونا خصوصا در سال جاری رشد ۳ برابری داشته است. چرا که کاروان ها یک فضای امن و اختصاصی را در اختیار مسافر قرار می دهد، حتی برخی افراد کاروان خریدند و با آن به پارک ها می رفتند، امیدواریم هرچه زودتر اوضاع کشور از نظر کرونا بهبود یابد و امیکرون هم زیاد نشود اما در این شرایط فروش کاروان ها بیشتر است.

* باتوجه به اینکه شما در صنف گردشگری در حال فعالیت هستید، از دولت و وزیر میراث فرهنگی و گردشگری چه درخواستی دارید؟
به عنوان یک عضو از جامعه گردشگری از مدیران مربوطه می خواهم به زیرساخت های گردشگری نوین توجه کنند، امروز دیگر ساخت هتل و...، سفرهای هوایی و آژانسی افتخار محسوب نمی شود، گردشگری نوین که سفرهای کوله ای (منظور سبک) و از این قبیل سفر ها به نظر می رسد هنوز برای دولتمردان ما ناشناخته است و با ابعاد اقتصادی و فرهنگی و درآمدزایی که از راه جذب توریست می تواند داشته باشد آشنا نیستند، اگر به آن توجه شود تحول بزرگی در جامعه گردشگری ایران اتفاق می افتد و در آمد گردشگری ایران از درآمد های نفتی بیشتر خواهد بود.

* خرید کاروان همیشه برای مشتریان بسیار جذاب و البته مهم بوده و هست، چه توصیه ای به خریداران این وسایل سفری دارید؟
از خریداران می خواهیم به قوانین و اصول گردشگری احترام بگذارند و همکارانمان نیز اقدام به ثبت شرکت کنند و با عزمی راسخ به این حیطه وارد شوند، ایران از نظر صنعت گردشگری و کاروان سازی بازار جدید و نویی را دارد و برای رقابت سالم ظرفیت دارد.

* نمایشگاه گردشگری سال جاری چگونه ارزیابی کردید و آیا منجر به توسعه گردشگری می شود؟
نمایشگاه گردشگری ایران همیشه بزرگترین اتفاق گردشگری در کشور بوده است، در اینجا جای دارد از زحمات دکتر اسلامی مسئولی که حتی بعد از اینکه دیگر سمتی نداشت همچنان همراه بودند، تشکر کنم. چرا که اهمیت مطلب را درک کرده بودند و همچنان به صورت زیرساختی در حال کمک هستند. برای حسن ختام شعار معروف کمپین سوارها را میگویم که : خانه ای داریم به کوچکی کمپین،حیاتی به بزرگی دنیا.


کد خبر: ۱۳۴٬۱۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha