۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۰
وزارت راه باید خود را ملزم به ساماندهی پروازها بداند
عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس:

وزارت راه باید خود را ملزم به ساماندهی پروازها بداند

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط قرمز کرونایی هیچ یک از پروتکل‌های بهداشتی در خطوط هواپیما رعایت نمی‌شود، وزارت راه باید خود را ملزم به ساماندهی پروازها بداند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، آرا شاوردیان، با انتقاد از وضعیت نامناسب خطوط هوایی کشور گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد نابسامانی‌های متعدد در وضعیت خطوط هواپیمایی کشور هستیم و علی رغم تمامی تاکیدات مسئولان مربوطه، ایرلاین‌ها خود را موظف به رعایت قوانین نمی‌دانند! این موضوع هم در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پروازها و هم به لحاظ نرخ بلیط ها کاملا مشهود است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: هم اکنون با شیوع ویروس امیکرون در کشور مواجه هستیم و در طول روز هزاران نفر به این ویروس مبتلا شده و تعدادی نیز جانشان را از دست می‌دهند و بسیاری از شهرهای کشور در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند. این در حالی است که متاسفانه در پروازها هیچ یک از پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود!! نه تنها ایرلاین‌ها در وضعیت قرمز کرونایی محدویت ظرفیت مسافر ندارند بلکه هیچ گونه نظارتی هم بر مسافران جهت ارائه کارت واکسن و یا گواهی منفی تست PCR نمی‌شود!

رئیس سازمان هواپیمایی کشور نسبت سلامت و جان مردم بی‌تفاوت نباشد
شاوردیان با بیان اینکه رئیس سازمان هواپیمایی کشور نباید نسبت سلامت و جان مردم بی‌تفاوت باشد، تاکیدکرد:حضور افراد مبتلا به کویید -۱۹ و اُمیکرون در فضایی بسته هواپیما موجب سرایت بیماری به سایر مسافران شود و از طرفی احتمال حضور مسافران دارای بیماری زمینه ای در پروازها نیز وجود دارد و این امر سلامت و جان آنها را با خطر جدی مواجه می‌کند. اگر می‌خواهیم کرونا را در کشورمان کنترل کنیم، باید به رعایت مسائل بهداشتی در تمامی حوزه ها مقید باشیم و دریافت سود بیشتر را فدای سلامتی و جان مردم نکنیم.

هیچ یک از پروتکل‌های بهداشتی در پروازها رعایت نمی‌شود!
عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنده در پروازهای خود به عینه مشاهده کردم که هیچ یک از پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود. این درحالی است که چندی پیش ایرلاین ها با بهانه رعایت فاصله فیزیکی میان مسافران و اعمال محدویت ظرفیت مسافر، خواهان افزایش نرخ بلیط های خود شدند. اما پس از کاهش موقت تعداد مبتلایان به کرونا، اجازه پرواز با تمام ظرفیت به ایرلاین‌ها داده شد آن هم به شرطی که نرخ بلیط های خود را به قبل از اعمال محدودیت برگرداند؛ اما نه تنها قیمت ها به حالت قبل بازنگشت بلکه با شیوع مجدد کرونا آنها دیگر خود را ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی هم نمی‌دانند.

وزارت راه باید خود را ملزم به ساماندهی پروازها بداند/ مجلس اجازه سوء استفاده به شرکتهای هواپیمایی را نمی‌دهد
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و سفرهای نوروزی، ایرلاین‌ها در برخی از خطوط پروازی خود اقدام به "افزایش غیر قانونی نرخ بلیط هواپیما" کردند. این حجم از نابسامانی در خطوط هواپیمایی کشور غیر قابل پذیرش است. مجلس به هیچ عنوان اجازه سوء استفاده به شرکت های هواپیمایی و دست بردن در جیب مردم و تهدید سلامتی هموطنانمان را نمی‌دهد. وزارت راه باید خود را ملزم به ساماندهی پروازها دانسته و قاطعانه با متخلفان برخورد کند.

کد خبر: ۱۳۴٬۱۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha