متاورس دنیای آینده برندها خواهد بود| فروش کالاهای تقلبی به جای اصلی چالش متاورس
بازار گزارش می دهد

متاورس دنیای آینده برندها خواهد بود| فروش کالاهای تقلبی به جای اصلی چالش متاورس

«متاورس» فناوری است که باید آن را تجربه کرد درحالی که هنوز در ابتدای راه قرار دارد از طرفی انتظار می رود متاورس دنیای آینده برندها شود.

بازار؛ گروه اقتصاد دیجیتال: در گزارشی که در سایت «اینفورمیشین ایج» آمده است» متاورس می تواند تجربیات مشتری را متحول کند، اما نگرانی هایی در مورد امنیت وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. بن ولمن، مدیر برنامه برند در OpSec Security، در مورد آنچه که برند ها باید در مورد خرده فروشی در متاورس در نظر بگیرند بحث می کند.

کمتر کسی تا زمان اعلامیه مارک زاکربرگ در اکتبر ۲۰۲۱ کلمه "metaverse" را شنیده بود، اما از آن زمان به بعد این کلمه به یک کلمه کلیدی جدید تبدیل شد، با این انتظار که تأثیر عمیقی بر تمام زمینه های زندگی ما، از جمله عادات خرید ما داشته باشد.

متاورس یک دنیای سه بعدی مجازی مشترک یا دسته ای از دنیاها است که غوطه ور، تعاملی و مشارکتی هستند. برخلاف اینترنت معمولی، چیزی که شما به آن نگاه می کنید، با این نسخه از اینترنت، شما در داخل آن هستید، جایی که آن را به عنوان یک نسخه مجازی از خودتان - اساساً به عنوان یک آواتار - تجربه می کنید. این دنیای مجازی مهیج پر از آواتارها را می توان تقریباً برای هر چیزی استفاده کرد، خواه این که با دوستان در حال بازی کردن، برای کار، لذت بردن از کنسرت یا خرید باشد.

بازی اجتماعی آنلاین بسیار محبوب Fortnite زمانی که در سال ۲۰۱۹ یک کنسرت زنده در فضای مجازی بازی راه اندازی کرد، به سرعت پتانسیل متاورس را درک کرد. در اینجا، بازیکنان توانستند در کنسرت Marshmello زنده شرکت کنند، و یک سال بعد، تراویس اسکات، خواننده رپ، یک مجموعه پنج کنسرت را اجرا کرد که نزدیک به ۵۰ میلیون شرکت کننده را جذب کرد.

در همین حال، در تلاشی برای ایجاد شهرت، برند اسکیت‌برد وانس، یک اسکیت‌پارک مجازی در Roblox راه‌اندازی کرد که به بازیکنان اجازه می‌دهد ترفندهای جدیدی را امتحان کنند و امتیاز کسب کنند تا در فروشگاه مجازی برای شخصی‌سازی آواتار خود استفاده کنند. وانس، متاورس را بهترین مکان برای ایجاد آگاهی از برند در میان جمعیت ۱۳ تا ۳۵ ساله خود توصیف کرد و تا پایان سال ۲۰۲۱، پارک آنلاین بیش از ۴۸ میلیون بازدیدکننده داشته است.

برای خرید در متاورس آماده شوید
چهره خرده فروشی همواره در حال تغییر است، همانطور که با ظهور تجارت الکترونیک و فروشگاه های پاپ آپ در رسانه های اجتماعی شاهد بودیم. اکنون، فرصت هیجان انگیزی برای خرده فروشان وجود دارد که به سطح بعدی بروند و حرکت خود را به سمت واقعیت مجازی آغاز کنند، و از متاورس به عنوان یک پلت فرم جدید و هیجان انگیز برای فروش کالاهای خود در یک محیط مجازی استفاده کنند.

خرده‌فروشی در متاورس محدود به کانال، دستگاه یا رسانه نخواهد بود - در واقعیتی چندلایه و گسترده، که در آن جهان تعاملی، متصل و قابل خرید می‌شود، در اطراف ما خواهد بود. به عنوان مثال، آیا می توانید تصور کنید که داخل جدیدترین خودروی برقی جگوار لندرور بنشینید تا ببینید ظاهر و احساس آن چگونه است، سپس لحظه ای بعد در یک نمایشگاه مد منحصر به فرد والنتینو شرکت کنید، یا بازدید از فروشگاه باربری (Burberry ) در توکیو. این آینده خرده فروشی است،که اتفاق می افتد.

برای مثال جگوار لندرور از واقعیت مجازی استفاده می کند تا به مصرف کنندگان اجازه دهد تا به صورت مجازی خودروی Velar خود را آزمایش کنند. پس از رونق اخیر در زمینه مد و پلتفرم‌های بازی مجازی که با یکدیگر همکاری می‌کنند، این صنعت شاهد بوده است که برخی از برچسب‌های لوکس دنیا طرح‌های خود را به صورت دیجیتالی به گیمرها معرفی کرده‌اند. از جمله والنتینو است که با Drest برای میزبانی اولین بازی مد لوکس جهان که در دسامبر ۲۰۲۱ راه اندازی شد، همکاری می کند. در همین حال، در سال ۲۰۲۱، خانه مد لوکس بریتانیایی Burberry یک کپی مجازی تعاملی از فروشگاه گل سرسبد Ginza خود ایجاد کرد. بازدیدکنندگان می‌توانند در فروشگاه مجازی حرکت کنند و با انتخاب نمادهای دیجیتال، اقلامی از مجموعه بهار/تابستان ۲۰۲۱ باربری خریداری کنند.

این آینده خرده‌فروشی است، جایی که متاورس پتانسیل این را دارد که معنای جدیدی را به تجربه «خرید مجازی» بیاورد و فرصت‌های هیجان‌انگیزی را برای برندها ارائه دهد. در حالی که فروشگاهها فیزیکی مشخص می کردند که ما چگونه و کجا خرید می کنیم، جهان های غوطه ور که از طریق هدست های واقعیت مجازی به راحتی به آنها دسترسی پیدا می کنیم، بی حد و حصر خواهد بود. برخی حتی این را به عنوان خرده فروشی ۳۶۰ درجه توصیف می کنند، جایی که داستان سرایی و اشکال جدید تعامل عادی می شود.

مصرف کنندگان و برندها با چالش های جدیدی روبرو هستند
در حالی که متاورس ممکن است بلیط طلایی فرصت های جدید برای خرده فروشان باشد، خطرات امنیتی نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. به عنوان مثال، این خطر وجود دارد که مصرف کنندگان با مردی مجازی روبرو شوند که ساعت های جعلی را می فروشد. چگونه مصرف کنندگان می توانند بفهمند که او کالای اصلی را می فروشد یا تقلبی؟ اطمینان از محافظت از نام تجاری و محصولات شما در متاورس یک چالش جدی خواهد بود.

نظارت بر نقض مالکیت معنوی در اجزای مختلف متاورس آسان نخواهد بود. اگر مصرف‌کنندگان تجربیات بدی مانند خرید کالاهای تقلبی در دنیای متاورس داشته باشند، این می‌تواند به شهرت برندها در دنیای واقعی نیز آسیب زیادی وارد کند. به همین دلیل مهم است که آنها اقداماتی را برای محافظت از برند و مالکیت معنوی خود و همچنین جذب مشتریان خود انجام دهند. پیشنهاد شده است که اپراتورهای متاورس باید استراتژی هایی را برای محافظت ازحقوق کاربران ایجاد کنند، به همان شیوه ای که یوتیوب، eBay و آمازون برای محافظت از دارندگان حقوق در برابر فعالیت های غیرقانونی در پلتفرمهای خود می کنند.

خرده فروشان باید با شرکای متخصص کار کنند و روی فناوری سرمایه گذاری کنند که بتواند به آنها کمک کند کالاهای تقلبی را خواه به صورت آنلاین فروخته شوند یا در متاورس، شناسایی کنند. با استفاده از ابزارهایی مانند نرم افزار نظارت بر هوش مصنوعی، برندها قادر خواهند بود تشخیص دهند که آیا و در کجا محصولاتشان با قیمت های بسیار پایین تر تبلیغ می شود یا خیر. به طوری که باید فوراً یک هشدار ایجاد کند تا آنها بتوانند با گزارش درباره پیشنهادات نامشروع اقدام کنند.

برندها همچنین باید یک استراتژی QR موثر اتخاذ کنند که به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد تک تک مراحل فرآیند تولید را تا محصول نهایی ردیابی کنند. آنها می توانند این کار را با دسترسی به وب سایت برند انجام دهند، جایی که می توانند خرید را تأیید و آن را ثبت کنند و همچنین چرخه آن را ببینند.

در نهایت، استفاده از راه‌حل‌های بلاک چین می‌تواند به ایجاد یک زنجیره تامین شفاف‌تر و تقویت اعتماد مصرف‌کننده به محصول فروخته شده کمک کند. بلاک چین ها درباره مکان و نحوه تولید محصولات را بیان می کنند که به مصرف کننده اطمینان می دهد که چیزی که می خرند معتبر است.

در حالی که ما در مراحل اولیه فناوری متاورس هستیم، بدون شک روند تکامل آن با عرضه ۵G سرعت خواهد گرفت. خرده‌فروشان و برندهایی که در دنیای واقعی بیشتر تمرکز کرده‌اند و از این فناوری جدید و هیجان‌انگیز استقبال نمی‌کنند، به همین ترتیب، کسانی که وارد فراجهان می شوند، بسیار نیاز دارند که یک قدم جلوتر از مجرمان سایبری باشند.

کد خبر: ۱۳۳٬۹۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha