۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
 ۲ روستای بدون برق مازندران به پنل خورشیدی مجهز می‌شوند
سرپرست شرکت توزیع برق مازندران:

۲ روستای بدون برق مازندران به پنل خورشیدی مجهز می‌شوند

ساری- حسینی، سرپرست شرکت توزیع برق مازندران گفت: دو روستای بدون برق استان در حال تجهیز به پنل های خورشیدی است.

سید کاظم حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار از فعال کردن ۸۱ دستگاه پنل خورشیدی ویژه عشایر در استان خبر داد و گفت: همچنین در دو روستای بدون برق تحت پوشش نیز از پنل های خورشیدی و انرژی نو استفاده می شود. گفت: ۷۰ درصد عملیات اجرایی نصب پنل انجام شده است.

وی به پروژه تبدیل سیم به کابل خودنگهدار اشاره کرد وبا اظهار اینکه ۶۱۰ کیلومتر کابل خودنگهدار نصب شد، افزود: این طرح در مناطق مختلف در دست اجرا است.

وی درباره تعرفه و اصلاح الگوی مصرف برق گفت: در گذشته روال به این گونه بود که پرمصرف ها بیشتر یارانه می گرفتند و در تعرفه جدید این روند اصلاح و هدفمند شده است.

حسینی یادآور شد: در آیین نامه قبلی به همه مشترکان و مصرف کنندگان برق یارانه تعلق می گرفت و اکنون پرداخت یارانه عادلانه شده است و پرمصرف ها باید هزینه بیشتری پرداخت کنند.

سرپرست شرکت توزیع برق مازندران با اظهار اینکه تعرفه برق به چهار گروه مصرفی تقسیم شده است، گفت: در استان مازندران در فصل گرما بر تعرفه برق ۶۵ درصد مشترکان ریالی افزوده نمی شود.

وی شمار مشترکان را یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر ذکر کرد و گفت: همچنین هشت درصد از مشترکان بیش از دو برابر الگو، برق مصرف می کنند درحالی که الگوی مصرف در استان ۴۰۰ کیلووات ساعت در ماه محسوب می شود.

کد خبر: ۱۳۳٬۹۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha