۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
نباید جوانان پشت درهای بسته بمانند ولی عده ای مدیر، فرماندار و استاندار باقی بمانند
عضو هیات رئیسه مجلس:

نباید جوانان پشت درهای بسته بمانند ولی عده ای مدیر، فرماندار و استاندار باقی بمانند

عضو هیات رئیسه مجلس ضمن مخالفت با کلیات طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، گفت: وقتی عده ای را در قانون مستثنی کنیم یعنی راهی برای دور زدن آن ایجاد کرده ایم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مجتبی یوسفی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۱۸ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، گفت: قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان یکی از اقدامات خوب مجلس شورای اسلامی بود تا گردش نخبگانی اتفاق بیافتد ما در کشور چند میلیون جوان داریم و هر ساله چند میلیون نخبه پرورش می دهیم. جوانانی که در حوزه های مختلف می توانند مدیریت کنند اما وقتی بخواهیم استثنائاتی برای این قانون قائل شویم یعنی راهی برای دور زدن قانون ایجاد می کنیم.

عضو هیات رئیسه مجلس افزود: اصلاح این قانون شاید مشمول بازگشت ۲۰۰ تا ۳۰۰ مدیر یا بازگشت آن ها به جایگاه شغلی شان باشد اما باید به این سوال پاسخ دهیم که چه زمانی قرار است متخصصین و جوانان تحصیلکرده به کار گرفته شوند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس با بیان اینکه ما از ظرفیت جامعه ایثارگران بازنشسته در اندیشکده ها می توانیم استفاده کنیم، اظهار کرد: یکی از ایراداتی که به دولت قبل وارد بود اینکه میانگین سنی وزرا و مدیران بالای ۵۵ سال بود بنابراین ما نباید این کار اشتباه را مجددا تکرار کنیم.

یوسفی تصریح کرد: جوانان نمی توانند پشت درهای بسته بمانند تا عده ای مدیر، فرماندار، استاندار و ... باقی بمانند. در شرایطی که ما نتوانستیم مشکل جانبازان مدافع حرم را حل کنیم یا آن ها در گرفتن یک دفترچه بیمه مشکلات دارند چطور با اصلاح قانون می توانند به چرخه مدیریتی نفوذ کرده و فرماندار یا استاندار شوند بنابراین ما باید اجازه دهیم که گردش نخبگانی در کشور اتفاق بیافتد.

کد خبر: ۱۳۳٬۹۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha