۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵
حمایت از استارت آپها با هدف توسعه اقتصاد دیجیتال| برنامه آینده هند چیست؟
بازار گزارش می دهد؛

حمایت از استارت آپها با هدف توسعه اقتصاد دیجیتال| برنامه آینده هند چیست؟

توسعه اقتصاد دیجیتال سیاستی است که در اغلب کشورهای دنیا پیگیری می شود و هند یکی از کشورهای بزرگی است که طرح های مدونی برای رسیدن به این هدف دارد.

بازار؛ گروه بین الملل: دولت هند در نظر دارد سهم اقتصاد دیجیتال را در تولید ناخالص داخلی خود افزایش دهد و به افرادی که در حوزه های استارت -آپ سرمایه گذاری می کنند، انگیزه های مالی و معافیت مالیاتی بدهد.

دولت هند بر این باور است که این سیاست می تواند فرصت رشد اقتصادی را در کشور افزایش دهد و تاب آوری اقتصاد را بیشتر کند. بر مبنای گزارش ارایه شده توسط بیزینس دیلی، توسعه اقتصاد دیجیتال، توسعه فین تک یا تکنولوژی های مالی و در نهایت افزایش بهره گیری از تکنولوژی در فعالیتهای اقتصادی سیاستهایی است که طی سه سال آینده در این کشور آسیایی دنبال خواهد شد.

دولت هند در نظر دارد عرضه پاسپورتهای دیجیتالی، راه اندازی دانشگاه های دیجیتال یا آنلاین و پذیرش دانشجو از سراسر دنیا و در نهایت توسعه استفاده از پهپادها در کشاورزی به منظور ارتقای بهره وری در این صنعت را در دستور کار خود قرار دهد.

روزنامه بیزینس دیلی در گزارش خود نوشت: «دولت در نظر دارد از فرصتهای مرتبط با دنیای دیجیتال بیشترین استفاده را بکند. از طرف دیگر سرمایه گذاری روی انرژی های پاک به خصوص انرژی خورشیدی هم از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا در بخش های زیادی از هند روزهای طولانی و تابش مستقیم نور آفتاب وجود دارد که می تواند منبعی پاک برای تامین انرژی باشد و از وابستگی به نفت و گاز بکاهد.»

هند یکی از بزرگترین واردکنندگان انرژی های فسیلی در دنیا است ولی به دلیل تغییرات جوی در صدد است تا در الگوی مصرف انرژی خود تغییراتی ایجاد کند. این تغییرات همسو با سیاستهایی است که این روزها در دنیا اجرا می شود و در نهایت می تواند از بار مشکلات اقتصادی در کشور بکاهد.

از طرف دیگر دولت هند برای تقویت زیرساختهای اقتصادی اقدام به ارایه مشوق های مالی به افرادی کرده است که قصد دارند در حوزه های استارت- آپی فعالیت کنند. روزنامه بیزینس دیلی به نقل از یکی از مقامات دولتی هند نوشت: «فرهنگ کارآفرینی فرهنگ ارزشمندی است و ما در نظر داریم با حمایت از این فرهنگ هم بستر را برای نوآوری و خلاقیت فراهم کنیم و هم از وابستگی اقتصاد به فرصتهای شغلی دولتی بکاهیم. هند در نظر دارد اقتصادی پویا ایجاد کند و برای داشتن اقتصادی پویا سرمایه گذاری روی فعالیتهای خلاقانه و نوآورانه یک ضرورت است. دولت هند در نظر دارد معافیت های مالیاتی را برای استارت آپها در نظر بگیرد و به افراد کارآفرین نیز امکان استفاده از وام های کم بهره را بدهد.»

وزیر اقتصاد هند اخیرا اعلام کرد در سال جاری ارزش تولید ناخالص داخلی کشور ۹.۲ درصد رشد می کند ولی با بکارگیری تکنولوژی های روز دنیا می توان انتظار داشت سرعت احیای اقتصاد بیشتر شود. در صورت تحقق این پیش بینی هند می تواند رکورد بالاترین نرخ رشد اقتصادی در میان کشورهای صنعتی و در حال توسعه را در سال ۲۰۲۲ به خود اختصاص دهد.

در زمینه توسعه دیجیتالی و حرکت به سمت تکنولوژی های دنیای مدرن، اخیرا خبری مبنی برعرضه روپیه دیجیتال تا انتهای سال جاری میلادی در این کشور منتشر شد. مقامات بانک مرکزی هند با اشاره به این مساله که سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها ریسک زیادی دارد و می تواند بخش زیادی از سرمایه ها را نابود کند تاکید کردند بهترین و مطمئن ترین بازار، بازار روپیه دیجیتال است که به زودی عرضه می شود و مردم می توانند با اطمینان کامل وارد آن شوند.

در نهایت باید در نظر داشت که اقتصاد دیجیتال هر روز سهم بیشتری از اقتصاد دنیا را به خود اختصاص می دهد. توسعه اقتصاد دیجیتال می تواند تاب آوری اقتصاد در برابر چالشها و مشکلات آینده را نیز افزایش دهد. مشکلاتی که بسیاری از انها ریشه در تغییرات جوی دارد. به همین دلیل است که در اغلب کشورها سرمایه گذاری در توسعه اقتصاد دیجیتال با سرعت در جریان است.

کد خبر: ۱۳۳٬۹۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha