۲۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
شروع به کار اصناف مشروط به ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت
ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد؛

شروع به کار اصناف مشروط به ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت

اطلاعیه شماره چهار کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا منتشر و اعلام شد اصناف در صورت تمایل می‌توانند با نام نویسی و اخذ تعهد برای اجرای دستورالعمل بهداشتی مقابله با کرونا در طرح فاصله‌گذاری هوشمند شروع به کار کنند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، در این اطلاعیه از همراهی مردم در کاهش ترددهای غیرضروری قدردانی و بر استمرار اجرای فاصله گذاری اجتماعی به عنوان مهم‌ترین راهکار کنترل همه گیری بیماری کرونا تاکید شده است.

در صورت تمایل اصناف، آغاز به کار مشاغل «غیر پر خطر» مشروط به اخذ تعهد برای اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی مصوب وزارت بهداشت برای مقابله با کرونا از ۲۳ فرودین در استان‌های کشور و از ۳۰ فروردین در تهران ذکر شده و موارد ذیل مطرح شده است:

۱. برای شروع فعالیت مشاغل کم خطر در طرح فاصله گذاری هوشمند، همه واحدهای صنفی از صبح امروز جمعه می‌توانند در سامانه salamat.gov.ir به منظور دریافت دستورالعمل سلامت محیط کار، شاغلان، مشتریان و تایید تعهدنامه بصورت الکترونیکی برای التزام به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا ثبت نام کنند.

۲. اصناف پس از تایید تعهدنامه، التزام به رعایت دستورالعمل بهداشتی مقابله با کرونا به صورت الکترونیکی - اخذ کد بهداشتی از طریق سامانه salamat.gov.ir و نصب در واحد صنفی می‌توانند به فعالیت شروع کنند.

۳. دستورالعمل‌های سلامت محیط کار، شاغلان و مشتریان کلیه مشاغل و اصناف برای مقابله با کرونا در سامانه http://markazsalamat.behdasht.gov.ir در دسترس عموم اصناف و مردم است.

۴. تدابیر لازم برای بازرسی و نظارت دستگاه‌های ذیربط و مردم بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا مصوب وزارت بهداشت درمان و اموزش پزشکی توسط اصناف و مشاغل اتخاذ شده است که در اطلاعیه بعدی به اطلاع عموم خواهد رسید.

-یاداوری می‌شود همه واحدهای تولید در بخش‌های مختلف صنف، صنعت، توزیعی و خدمات فنی که برای تامین مایحتاج عمومی و نیاز ضروری مردم ازجمله مواد غذایی، خدمات فنی و تعمیر لوازم خانگی و منزل از بدو شروع بحران بیماری کرونا در حال خدمات رسانی به مردم بوده اند همچنان در چارچوب دستورالعمل بهداشتی ابلاغی مجاز به فعالیت در این حوزه‌ها هستند.

۵. فعالیت‌های صنفی که از بدو شروع بحران بیماری کرونا بدلیل شرایط محیطی و تجمع جمعیت در آن واحدها فعالیت‌های پرخطر اعلام و تعطیل شده اند تا اعلام عادی شدن شرایط از طرف وزارت بهداشت کماکان تعطیل اعلام می‌شود.
 
بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی فعالیت‌های پرخطر برای شیوع کرونا در حوزه اصناف شامل آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، رستوران‌ها، تالار پذیرایی و سالن مراسم، مراکز بازی، تفریحی، گیم نت، قهوه خانه‌ها، چایخانه‌ها و تریا، اماکن اقامتی، هتل‌ها، استخر، سونا و ماساژ و باشگاه‌های بدنسازی و ورزشی – سینماها -جشنواره‌ها و نمایشگاهای هنری و فرهنگی هستند.

کد خبر: ۱۳٬۳۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha