۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷
کاهش ساخت و ساز بازار مصالح ساختمانی را به رکود کشاند| افزایش قیمت سیمان
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

کاهش ساخت و ساز بازار مصالح ساختمانی را به رکود کشاند| افزایش قیمت سیمان

بیرجند-علوی، رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی خراسان جنوبی با اشاره به افزایش قیمت سیمان در بازار استان گفت: کاهش ساخت و ساز بازار فروش مصالح ساختمانی را به رکود کشانده است.

سید امیر حسین علوی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارکرد: قیمت سیمان و برخی از مصالح ساختمانی در خراسان‌جنوبی به واسطه افزایش کرایه حمل و نقل افزایش داشته است.

رئیس اتحادیه سیمان و مصالح ساختمانی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت هر پاکت سیمان در نهایت ۳۸ هزار و ۵۰۰ تومان است؛ بیان‌کرد: این در حالی است که در حدود یک ماه پیش قیمت هر پاکت ۳۵ هزار تومان بود.

علوی بیان‌کرد: نکته دیگر در بحث مصالح ساختمانی این است که در حال حاضر ساخت و سازی در خراسان‌جنوبی انجام نمی‌شود و این مسئله موجب رکود بازار سیمان و سایر مصالح ساختمانی شده است که باید برای آن تدبیری کرد.

وی درباره چرایی کاهش ساخت و ساز در خراسان‌جنوبی ادامه‌داد: یکی از مهمترین دلایل کاهش ساختمان سازی، عدم اصلاح و ابلاغ طرح تفضیلی شهر بیرجند است که موجب سردرگمی شهروندان شده است.

فعالیت مجدد انبوه سازان در بیرجند مورد توجه قرار گیرد
رئیس اتحادیه سیمان و مصالح ساختمانی خراسان‌جنوبی گفت: اگر این روند همچنان ادامه پیدا کند ما در یک سال آینده به ویژه در شهر بیرجند چیزی به نام انبوه ساز نخواهیم داشت و با یک سونامی بیکاری در شهر رو به رو می‌شویم.

علوی اظهارکرد: از این نظر سخن از بیکاری می‌زنیم که در خراسان‌جنوبی بسیاری از صنوف و کسب و کارها به صنعت ساختمان سازی ارتباط دارند و رکود در بازار ساخت و ساز بی شک با خود بیکاری را به همراه خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا طرح مسکن ملی و یا نهضت جهش تولید مسکن به رونق بازار مصالح ساختمانی کمک خواهد کرد یا خیر، بیان‌کرد: در این طرح ها معمولا مصالح به صورت عمده از کارخانه خریداری می شود و بنابراین حلقه میانی و کسبه خرد در این بین سودی نخواهد برد و تأثیری برای آنان ندارد.

رئیس اتحادیه سیمان و مصالح ساختمانی خراسان‌جنوبی ادامه‌داد: در طرح مسکن مهر هم شرایط به همین گونه بود و عمده مصالح ساخت و ساز از خارج از استان آورده شد.

رئیس اتحادیه سیمان و مصالح ساختمانی خراسان‌جنوبی گفت: در هر حال در شرایط فعلی مهمترین مسئله برای رونق صنعت ساختمان، رشد کسب و کارهای ساختمانی و فعالیت مجدد انبوه سازها و اصلاح طرح تفضیلی شهر بیرجند است.

کد خبر: ۱۳۳٬۸۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha