۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸
واحدهای صنعتی مازندران با کمبود کارگر روبرو هستند
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

واحدهای صنعتی مازندران با کمبود کارگر روبرو هستند

ساری- رضوی، رئیس خانه صمت مازندران گفت: در بسیاری از مناطق صنعتی علاوه بر کارگر ماهر به کارگر ساده نیاز داریم و در این بخش کمبود وجود دارد.

سید مجتبی رضوی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه با تورم ۵۰ درصدی و کسری بودجه ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی روبرو هستیم، اظهار داشت: میانگین رشد اقتصادی طی چندسال گذشته تقریبا صفر بوده است.

وی با اظهار اینکه تحریم همچنان بقاء دارد و امیکرون نیز به صنایع و خدمات فشار وارد کرده است، افزود: با توجه به افزایش ضریب جیبی بخش متوسط در حال حذف شدن هستند.

وی با اشاره به اجرای طرح بازرسی اصناف و بسیج گفت: گرانی با طرح های موجود قابل کنترل نیست زیرا باید فرایند را اصلاح و کنترل کرد.اما نباید ناامید شد زیرا ما می توانیم این شرایط را تغییر دهیم.

رضوی با اظهار اینکه هرچند در آمار سهم بخش خصوصی ۲۰ درصد است اما واقعیت چنین نیست، گفت: نبود دیپلماسی اقتصادی و نداشتن رایزن های اقتصادی نیز مشکلات را فزون تر کرده است.

رئیس خانه صمت مازندران یادآور شد: همچنین نظام تامین مالی به بانک متکی است و بازار سرمایه را از سیستم حذف کردیم و هماهنگ کننده ای در این سیستم وجود ندارد.

وی با اشاره به فرهنگ کارگریزی اظهار داشت: جلوی درب همه کارخانه ها نصب شده که به کارگر ساده نیاز داریم و درحالی که فنی و حرفه ای به تربیت نیروی کار ماهی اقدام نکرده ایم.

رضوی گفت: در مناطق صنعتی نظیر آمل، ساری، قائمشهر علاوه بر نیروی کار ماهر، به نیروی کار ساده نیز نیازمند هستیم.

کد خبر: ۱۳۳٬۸۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha