۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
احداث واحد فرآوری طلای خونیک وارد فاز سرمایه گذاری شد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

احداث واحد فرآوری طلای خونیک وارد فاز سرمایه گذاری شد

بیرجند- مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی گفت: با ابلاغ قرارداد سرمایه گذاری اکتشافات تکمیلی، تجهیز، بهره برداری و احداث واحد فرآوری معدن طلای خونیک، فعالیت سرمایه گذار بخش خصوصی در این معدن آغاز شد.

علیرضا جلالیان، مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن تبریک ایام الله دهه فجر گفت: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر مطرح شدن پتانسیل‌های معدنی به عنوان یکی از منابع اقتصاد بدون نفت کشور، توسعه فعالیت‌های معدنی در استان‌های محروم و کمتر توسعه یافته از جمله خراسان جنوبی را در دستور کار جدی خود قرار داده است و امروز در آستانه چهل و سومین بهار پیروزی انقلاب اسلامی شاهد به بار نشستن بخشی از طرح‌های مهم معدنی در این استان هستیم.

وی، تولید آزمایشی در طرح فرآوری طلای هیرد را یکی از این دستاوردهای معدنی در استان خراسان جنوبی عنوان کرد و گفت: پس از پایان یافتن عملیات اجرایی ساخت و تجهیز کارخانه به ظرفیت سالانه ۲۰۰ کیلوگرم شمش طلا، هم اکنون تولید آزمایشی در حال انجام می‌باشد و امید است در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها شاهد بهره برداری از این طرح باشیم.

مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی همچنین از ابلاغ قرارداد سرمایه گذاری اکتشافات تکمیلی، تجهیز معدن و احداث واحد فرآوری معدن طلای خونیک همزمان با ایام الله دهه فجر امسال خبر داد و گفت: در راستای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی و پس از برگزاری مزایده عمومی، شرکت بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر با مشارکت شرکت اکتشافات معادن و صنایع غدیر به عنوان سرمایه گذار معدن طلای خونیک انتخاب و قرارداد آن نیز ابلاغ گردید.

وی مدت زمان این قرارداد را ۱۴ سال اعلام کرد و گفت: بنا بر این قرارداد، سرمایه گذار موظف است پس از اکتشافات تکمیلی، اصلاح طرح و تجهیز معدن، نسبت به احداث کارخانه تولید شمش طلا به ظرفیت ۲۰۰ کیلوگرم در سال اقدام کند.

مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی اظهار داشت: این دومین کارخانه طلا استان می‌باشد که توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با مشارکت بخش خصوصی احداث می‌شود.

جلالیان اضافه کرد: از دیگر طرح‌های اکتشافی و معدنی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، که به مرحله واگذاری به شرکت‌های سرمایه‌گذار خصوصی نزدیک است، می‌توان به معدن سنگ آهن حنار اشاره کرد. علاوه بر این، فعال سازی معدن سنگ آهن بیشه با استفاده از توان و پتانسیل بخش خصوصی از طریق برگزاری مزایده عمومی در آینده نزدیک در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی این مجتمع تاکنون موفق به اخذ پروانه بهره برداری برای ۵ معدن و شش پروانه اکتشافی برای محدوده‌های پلی متال معدنی استان شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: در سال آینده شاهد شکوفایی هرچه بیشتر در آماده سازی محدوده‌های اکتشافی در جهت جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی و توسعه اقتصادی و اجتماعی در این خطه از کشور باشیم تا با این اقدامات غبار کم برخورداری از چهره استان زدوده شود و توسعه یافتگی آن ملموس باشد.

کد خبر: ۱۳۳٬۷۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha