۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹
اختصاص نیمی از تسهیلات بانک رسالت به توسعه مشاغل خرد
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت عنوان کرد

اختصاص نیمی از تسهیلات بانک رسالت به توسعه مشاغل خرد

حسین زاده، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت گفت: بیش از ۵۰ درصد وام‌های پرداختی بانک صرف توسعه و پایداری مشاغل خرد شده است.

به گزارش بازار به نقل از ایبِنا، محمد حسین حسین‌زاده، مدیر عامل بانک قرض‌الحسنه رسالت در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: از سال ۹۰ که پدیده جدیدی به نام بانک قرض‌الحسنه رسالت در بانکداری جمهوری اسلامی رقم خورد، بسیاری از مردم با نام قرض‌الحسنه آشنا نبودند اما در این ۱۰ سال اتفاقات خوبی در بانک رسالت به عنوان اولین بانک قرض‌الحسنه کشور افتاده است.

وی در ادامه افزود: یکی از اهداف بانک قرض‌الحسنه در نظر گرفتن عامه مردم بوده است، یعنی شهرهای کوچک و روستاها هم از خدمات آسان و ارزان بهره‌مند می‌شوند.

مدیر عامل بانک قرض‌الحسنه رسالت در این خصوص بیان کرد: امروز نزدیک به ۴ میلیون تراکنش وجود دارد و حدود یک میلیون فقره در بانک رسالت در سال ۱۴۰۰ برداشت شده و می شود که چنانچه به صورت سنتی انجام می شد، هزینه زیادی می برد. امروز بانک قرض‌الحسنه رسالت به عنوان اولین بانک دیجیتال در تمام کشور فعالیت می کند که این کار سرعت خدمات را. بالا برد، بطوریکه در کمتر از ۷۲ ساعت وام تعلق گرفته است.

حسین زاده در ادامه یادآور شد: یکی از مهم‌ترین مسائل در بانک قرض‌الحسنه رسالت، بانکداری بدون شعبه است که در زمینه کسب و کار خرد و خانگی تحت عنوان کارآفرینی اجتماعی توفیقات خوبی به دستور اورده است. به این معنا بیش از ۵۰ درصد وام‌های پرداختی صرف توسعه و پایداری مشاغل خرد شده است.

وی در رابطه با اعتبارسنجی متقاضیان وام تصریح کرد: بیش از چهار سال سامانه مرات طراحی شده و حدود سه و نیم میلیون عضو هم دارد که مدارک آنها در این سامانه وجود دارد.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت درباره پرداخت اقساط وام از سوی مشتریان افزود: مردم به موضوع قرض‌الحسنه اهمیت می‌دهند و هیچ نگرانی بابت این موضوع وجود ندارد.

کد خبر: ۱۳۳٬۶۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha