۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۹
 افرادی که در بورس از رانت اطلاعاتی استفاده کردند، شناسایی می‌شوند
عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس:

افرادی که در بورس از رانت اطلاعاتی استفاده کردند، شناسایی می‌شوند

عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه باید کسانی که با رانت در بورس ثروتمند شدند با کمک دولت به دستگاه قضایی معرفی شوند، گفت: باید از این افراد مالیات سنگین گرفته شود.

به گزارش بازار، محمدرضا دشتی اردکانی عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس با اشاره به حضور ۵۰ میلیون سهام‌دار در بورس گفت: کسانی که از اطلاعات رانتی در بورس برخوردار بودند، راه صدساله را یک‌روزه پیمودند و ثروتمند شدند اما سهام‌داران خرد که با فروش خودرو و لوازم منزل به بورس آمدند دچار ضرر زیادی از شهریورماه سال گذشته شدند.

وی افزود: مردم از زمان ریزش بورس هر روز به نمایندگان مراجعه می‌کردند زیرا از وضعیت بورس به‌شدت ناراحت بودند. این وضعیت متأسفانه هر روز هم در حال بدتر شدن است. این مسئله سبب شد کمیته تحقیق و تفحص از بورس تشکیل شود و اعضا نیز تعیین شده‌اند.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو با تاکید بر اینکه باید کسانی که با رانت در بورس ثروتمند شدند و مردم را با ضرر مواجه کردند با کمک دولت به دستگاه قضایی معرفی شوند، اظهار کرد: باید از این افراد مالیات‌های سنگین گرفته شود تا بتوانیم تا حدودی ضرر سهام‌داران خرد را جبران کنیم.

وی در خصوص وضعیت فعلی بورس و اینکه سامان دادن به آن‌یکی از وعده‌های انتخاباتی رئیس‌جمهور بوده است، بیان کرد: در این باره با هم با وزیر اقتصاد و هم با رئیس سازمان بورس صحبت کرده‌ایم. البته سامان‌دهی به بورس نیاز به زمان دارد و دولت آقای رئیسی و هم شخص وزیر اقتصاد دغدغه اصلی‌شان بهبود وضعیت بازار سرمایه و دفاع از حقوق مردم است.

دشتی اردکانی از استقبال دولت رئیسی از تحقیق و تفحص مجلس از بورس گفت و عنوان کرد: عزم دولت و عزم مجلس این است که مشکل بازار بورس را رفع کند. برای این کار باید مبانی حقوقی که باعث بروز مشکل شده‌اند را احصاء کنیم و سپس کسانی که از رانت اطلاعاتی استفاده کرده‌اند را شناسایی کنیم و امیدوار هستیم در مدت شش ماه این کار بزرگ را برای مردم انجام دهیم.

کد خبر: ۱۳۳٬۶۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha