۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
تخت گاز گرانی در سراشیبی آخر سال همراه با ترمز دستی لغو تحریم!
خودرو ارزان می شود؟

تخت گاز گرانی در سراشیبی آخر سال همراه با ترمز دستی لغو تحریم!

پنج محصول پژو ۲۰۷، رانا پلاس، پژو پارس، شاهین و تیبا هاچ بک طی هفته گذشته در بازار آزاد افزایش و کاهش قیمت را تجربه کردند، تخت گاز گرانی خودرو در روزهای پایانی سال در بازار مشاهده می شود.

بازار؛ گروه خودرو: اخبار خوش لغو برخی از تحریم های ظالمانه و کاهش بها ارز در بازار، ظاهرا نتوانسته سرعت افزایش قیمت خودرو را کاهش دهد. سرعتی که بدون توجه به شرایط اقتصادی کلان کشور در حال نوسان به سمت افزایش است. با توجه به اینکه صنعت خودروسازی دچار ابربدهی ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی بوده و از سوی ضعف مدیریتی در جاده مخصوص نیاز بازار را پاسخ نمی دهد، پس انتظار کاهش قیمت خودرو را در ماه پایانی سال جاری نباید داشت. بازار خودرو نسبت به ۱۰ ماه گذشته ملتهب تر و البته با فراز و فرود قابل توجهی همراه خواهد شد. فراز و فرود قیمتی که فقط نشان از عدم تحقق وعده های وزیر صنعت، معدن و تجارت در راستای بهبود و سامان صنعت و بازار خودرو دارد. در این گزارش به قیمت برخی از محصولات داخلی که هر روز دارای نوسان هستند می پردازیم:

تخت گاز گرانی در سراشیبی آخر سال همراه با ترمز دستی لغو تحریم!

پژو ۲۰۷ هاچ بک مجهز به سقف شیشه ای و گیربکس اتوماتیک طی یک هفته گذشته ۴ میلیون تومان گران شده و اکنون با بها ۵۶۰ میلیون تومان در بازار معامله می شود

۲۰۷ چند؟
پژو ۲۰۷ یکی از خودروهای پر طرفدار و خوش فروش بازار کشور است، این محصول در دو سال اخیر بهترین گزینه دلالان برای خرید بوده است. پژو ۲۰۷ هاچ بک مجهز به سقف شیشه ای و گیربکس اتوماتیک طی یک هفته گذشته ۴ میلیون تومان گران شده و اکنون با بها ۵۶۰ میلیون تومان در بازار معامله می شود. قیمتی که برای یک هاچ بک طراحی و تولید شده در دو دهه گذشته با کیفیت مشخص، بسیار گران به نظر می رسد. هرچند که ممکن است این محصول طی ۱۰ روز آینده با افزایش و جهش قیمت مواجه خواهد شد.

تخت گاز گرانی در سراشیبی آخر سال همراه با ترمز دستی لغو تحریم!

رانا پلاس پانوراما هفته گذشته با قیمت ۳۰۴ میلیون تومان در بازار معامله می شد، اکنون این خودرو به بها ۳۰۶ میلیون تومان رسیده است

رانا پلاس پانوراما گران شد
نه تنها وعده های وزیر
صنعت، معدن و تجارت در راستای کاهش و بهبود بازار خودرو محقق نشد، بلکه تغییر مدیرعامل آبی پوشان جاده مخصوص منجربه بهبود قیمت خودرو در آینده احتمالا نشود. رانا را می توان یک طرح شکست خورده از گروه صنعتی ایران خودرو معرفی کرد، این خودرو به دلیل مجهز شدن به سقف شیشه ای با اقبال مناسب در بازار همراه شده است. رانا پلاس پانوراما هفته گذشته با قیمت ۳۰۴ میلیون تومان در بازار معامله می شد، اکنون این خودرو به بها ۳۰۶ میلیون تومان رسیده است. افزایش ۲ میلیون تومانی قیمت این خودرو بیانگر افزایش بها این محصول طی هفته جاری است.

تخت گاز گرانی در سراشیبی آخر سال همراه با ترمز دستی لغو تحریم!

پژو پارس هفته گذشته در بازار آزاد با بها ۲۷۵ میلیون تومان معامله می شد. اما از امروز قیمت این خودرو به ۲۸۰ میلیون تومان رسیده است

پژو پارس ۵ میلیون افزایش قیمت یافت
پژو پارس یکی از سدان های پر فروش گروه صنعتی ایران خودرو است، این خودرو خوش فروش هفته گذشته در بازار آزاد با بها ۲۷۵ میلیون تومان معامله می شد. اما از امروز قیمت این خودرو به ۲۸۰ میلیون تومان رسیده است. افزایش ۵ میلیون تومانی این خودرو نشان می دهد که در ماه پایانی سال جاری قیمت این خودرو ممکن است حدود ۲۰ میلیون تومان دیگر افزایش را تجربه کند.

تخت گاز گرانی در سراشیبی آخر سال همراه با ترمز دستی لغو تحریم!


شاهین طی یک هفته گذشته در بازار دچار کاهش قیمت ۴ میلیون تومانی شد، این خودرو امروز در بازار آزاد قیمت ۳۴۱ میلیون تومانی دارد، درحالی که در نمایندگی های سایپا بها آن ۳۴۳ میلیون تومان است

شاهین در کارخانه گرانتر از بازار
شاهین یکی از محصولات جدید گروه خودروسازی سایپا است، این خودرو در بدو ورود به بازار با افزایش قیمت قابل توجهی مواجه شد. اما بر خلاف تمام خودروهای تولید و مونتاژ در بازار کشور، قیمت شاهین در نمایندگی های گروه خودروسازی سایپا از بازار گران تر است. شاهین طی یک هفته گذشته در بازار دچار کاهش قیمت ۴ میلیون تومانی شد، این خودرو امروز در بازار آزاد قیمت ۳۴۱ میلیون تومانی دارد، درحالی که در نمایندگی های سایپا بها آن ۳۴۳ میلیون تومان است. هرچند که بازار هوشمندانه نسبت به محصولی که مورد توجه دارد رفتار و. سبب کاهش قیمت آن می شود. بنابراین کاهش بها مذکور را نمی توان به دلیل اصلاح و افزایش عرضه محصول معرفی کرد.

تخت گاز گرانی در سراشیبی آخر سال همراه با ترمز دستی لغو تحریم!

تیبا هاچ بک هفته گذشته قیمت ۲۰۱ میلیون تومانی در بازار آزاد داشت، اما اکنون قیمت این خودرو به ۲۰۳ میلیون تومان رسیده است

تیبا هاچ بک ۲ میلیون تومان گران شد
تیبا هاچ بک یکی از محصولات پر فروش این روزها در بازار آزاد است، این خودرو در سه سال گذشته جانشین به حق پژو ۲۰۶ برای مشتریان در بازار بوده است. تیبا قرار بود یک خودرو اقتصادی مانند سایر محصولات خودروسازان در بازار باشد، اما تحریم های ظالمانه و سو مدیریت صنعت خودرو عکس آن را ایجاد کرد. تیبا هاچ بک هفته گذشته قیمت ۲۰۱ میلیون تومانی در بازار آزاد داشت، اما اکنون قیمت این خودرو به ۲۰۳ میلیون تومان رسیده است. افزایش ۲ میلیون تومانی این محصول نشان می دهد که در هفته های جاری قیمت این خودرو احتمالا روبه افزایش خواهد بود.

تخت گاز گرانی در سراشیبی آخر سال همراه با ترمز دستی لغو تحریم!

واردات خودرو قیمت را کاهش می دهد؟
مجلس شورای اسلامی واردات ۵۰ هزار دستگاهی خودرو به کشور را تایید کرده است، وارداتی که دولت از محل آن ۶۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه را جبران خواهد کرد. مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو طی مصاحبه با تلویزیون بازار خبر گرانی خودروهای داخلی را با واردات محصولاتی با قیمت بیشتر از ۳ میلیارد تومان را اعلام کرد. افزایش بهایی که دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو، دلیل آن را تعرفه بالا خودروها و زیان خودروسازان عنوان کرد. با این تفاسیر و در نظر گرفتن بازار خودرویی ماه های پایانی سال، مشتریان نباید انتظار کاهش قیمت در بازار آزاد را داشته باشند. زیرا هم اکنون با تغییر دو مدیرعامل گروه های صنعتی ایران خودرو و گروه خودروسازی سایپا، همچنان ۱۷۰ هزار دستگاه خودرو ناقص در پارکینگ خودروسازان دپو شده است.

کد خبر: ۱۳۳٬۶۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha