۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
 زیرساخت‌های آبی مازندران مناسب نیست| بحران و تنش آبی
مدیر عامل آبفا مازندران:

زیرساخت‌های آبی مازندران مناسب نیست| بحران و تنش آبی

ساری- برارزاده، مدیرعامل آبفا مازندران با اشاره به مناسب نبودن زیرساخت‌های آبی استان گفت: طرح تنش آبی تهیه شده است.

بهزاد برارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه زیرساخت های آبی استان متناسب با جمعیت شناور نیست از تهیه کتابچه تنش آبی در استان خبر داد و افزود: در این طرح مشخص شده که در چه مناطقی دچار تنش آبی هستیم و بسیاری از موارد در کتابچه تنش کشور قرار گرفت و اعتبار تخصیص یافته است.

وی گفت: به عنوان نمونه در قائمشهر یک خط انتقال آب وجود دارد و ایجاد خط انتقال جدید نیز احساس می شود و در جویبار نیز منابع آبی خوبی نداریم و از منابع دیگر مناطق استفاده کردیم.

وی با عنوان اینکه در میاندرود، شرق بابلسر و مناطق غربی نیز دچار تنش آبی هستیم، گفت: زیرساخت های آبی استان برای سه میلیون نفر جمعیت بوده درحالی که برخی موارد شاهد حضور پنج تا شش میلیون نفر جمعیت در استان هستیم.

برارزاده میزان استفاده از آب های سطحی را ۱۲ درصد ذکر کرد و گفت: ۸۸ درصد منابع آبی از طریق آب های زیرزمینی تهیه می شود و سرعت استفاده از آب های سطحی باید ارتقاء و افزایش یابد.

مدیرعامل آبفا مازندران بااشاره به اینکه پایه سدها برای کشاورزی احداث شده است و به دلیل نیاز از آن برای شرب استفاده می کنیم، گفت: در حال حاضر در مناطق شرق استان دچار تنش استفاده هستیم و برای تامین نیازها از آب پشت سدها برای تامین نیازها استفاده می کنیم.

وی بر لزوم ارتقای تصفیه خانه در سدهای استان تاکید کرد و گفت: در مواقع بحران شاهد بروز مشکلاتی و کدروت آب سدها هستیم که باید برای ارتقای تصفیه خانه ها اقدام کنیم.

کد خبر: ۱۳۳٬۶۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha