۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
بیکاری جوانان چهارمحال و بختیاری| ظرفیت‌های اشتغالزایی هدر می‌رود
گزارش بازار؛

بیکاری جوانان چهارمحال و بختیاری| ظرفیت‌های اشتغالزایی هدر می‌رود

شهرکرد- چهارمحال و بختیاری طی سال های اخیر جزو استان های دارای نرخ بیکاری بالا قرار گرفته است که بخش قابل توجهی از بیکاران را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند.

بازار؛ گروه استان ها: چهارمحال و بختیاری یکی از استان های جنوب غربی کشور است که در همسایگی دو استان بزرگ و توسعه یافته خوزستان و اصفهان قرار گرفته است و آنگونه که باید مانند این دو استان، توسعه نیافته است.

محرومیت همچنان در نقاط مختلف این استان به وضوح مشاهده می شود و بیکاری جوانان از مهمترین مشکلات و معضلات آن به شمار می رود.

این استان به علت بی توجهی مسئولان در سال های گذشته توسعه نیافته است و آنگونه که باید ظرفیت های آن مورد سرمایه گذاری قرار نگرفته است. چهارمحال و بختیاری با وجود دارا بودن ظرفیت هایی همچون گردشگری، کشاورزی، چشمه های آب معدنی، قرار گرفتن در ارتفاعات، دامداری و... از استان های محروم کشور به شمار می رود و مردم این استان کم ترین درآمدها را دارند.

امروز به علت بی توجهی مسئولان در سال های گذشته برای توسعه این استان در بخش های مختلف کشاورزی، صنعت و... شاهد این هستیم که جوانان در گوشه کنار این استان بیکار هستند. بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در بخش های مختلف از جمله کشاورزی، فنی و مهندسی و... از مهمترین مشکلات در استان به شمار می رود.

بیکاری فارغ التحصیلان رشته کشاورزی در استان از مهمترین مشکلات به شمار می رود که ضرورت دارد از ظرفیت های استان برای حمایت از این قشر بهره گیری کرد

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار بازار گفت: بیش از هشت هزار فارغ التحصیل رشته کشاورزی در این استان وجود دارد.

عطا الله ابراهیمی گفت: بیکاری فارغ التحصیلان رشته کشاورزی در استان از مهمترین مشکلات به شمار می رود که ضرورت دارد از ظرفیت های استان برای حمایت از این قشر بهره گیری کرد.

بیکاری جوانان چهارمحال و بختیاری| ظرفیت های اشتغالزایی هدر می رود

وی گفت: چهار هزار نفر از فارغ التحصیلان بخش کشاورزی در سامانه نظام مهندسی ثبت‌نام کرده‌اند و اگر از این افراد حمایت شود و تسهیلات لازم در اختیار آنها گذاشته شود می‌توان برای آن‌ها شغل ایجاد کرد.

وی تاکید کرد: استان چهارمحال و بختیاری ظرفیت های لازم برای توسعه مشاغل بخش کشاورزی را دارد که این مهم نیازمند سرمایه گذاری است.

وی بیان کرد: توسعه گلخانه ها در این استان می تواند زمینه را برای افزایش اشتغال در استان و رفع بیکاری فارغ التحصیلان فراهم کند.

مهمترین مشکل جوانان تحصیل کرده درچهارمحال و بختیاری بیکاری است

رئیس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری نیز در گفت و گو با خبرنگار بازار گفت: مهمترین مشکل جوانان تحصیل کرده درچهارمحال و بختیاری بیکاری است.

مجتبی بنیادیان ادامه داد: هم اکنون قشر قابل توجهی از فارغ التحصیلان دانشگاهی در این استان بیکار هستند که باید از ظرفیت های استان برای آنها شغل ایجاد کرد.

وی با اشاره به توانمندی‌های جوانان فارغ التحصیل و با استعداد چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: جوانان قابلیت بالایی در همه زمینه‌ها دارند که حمایت‌های مادی و معنوی خوبی از آنها نمی‌شود.

وی گفت: با توسعه شرکت‌های فناور و دانش بنیان در چهارمحال و بختیاری می توان مشکل بیکاری جوانان را حل کرد.

بیکاری جوانان چهارمحال و بختیاری| ظرفیت های اشتغالزایی هدر می رود

استخدام در ادارات از ذهن جوانان پاک شود
کار آفرین و کارشناس ارشد رشته کار آفرینی در چهارمحال و بختیاری به خبرنگار بازار گفت: جوانان امروز باید با توان و کوشش بالا به دنبال شناسایی ایده های جدید شغلی باشند.

سید جلال موسوی گفت: باید مقوله استخدام در ادارات از ذهن جوانان پاک شود و جوانان باید برای خود اشتغالزایی کنند.

وی گفت: ظرفیت های اشتغالزایی در استان بسیار زیاد است که جوانان می توانند در این زمینه ها گام بر دارند.

وی گفت: هم اکنون وضعیت اینترنت در استان نیز بهبود یافته است و می توان از ظرفیت های فضای مجازی و توسعه کسب و کارهای اینترنتی بهره گیری کرد که هنوز این مهم به صورت جدی مورد توجه جوانان قرار نگرفته است.

رفع مشکلات بیکاری جوانان در استان چهارمحال و بختیاری نیازمند توجه جدی مسئولان ارشد کشور است. فراهم آوردن تسهیلات با نرخ پایین می تواند کمک مناسبی برای اشتغال جوانان در استان باشد.

از طرفی جاگذاری شرکت های بزرگ صنعتی در این استان می تواند زمینه برای پدیدار شدن مشاغل دیگر فراهم کند و این امر اشتغال قابل توجهی برای جوانان ایجاد می کند.

کد خبر: ۱۳۳٬۶۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha