۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۸
کسری ۲۳۵ میلیون متر مکعبی ذخایر سدهای پنجگانه استان تهران
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران خبر داد

کسری ۲۳۵ میلیون متر مکعبی ذخایر سدهای پنجگانه استان تهران

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران، با اشاره به کاهش ۳۴ درصدی بارندگی‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از کسری ۲۳۵ میلیون متر مکعبی ذخایر سدهای پنجگانه استان تهران خبر داد.

به گزارش بازار، یوسف رضاپور مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: در حال حاضر میزان ذخایر آبی سدهای پنج‌گانه تهران ۳۱۹ میلیون متر مکعب است که نسبت به حجم ۵۵۴ میلیون مترمکعبی مشابه در سال گذشته، با کسری ۲۳۵ میلیون متر مکعبی مواجه هستیم.

وی افزود: علی رغم بارش‌های اخیر، شرایط بارندگی حوضه آبریز سدهای استان تهران از وضعیت مناسبی برخوردار نبوده به نحوی که میزان بارش‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۴ درصد و نسبت به متوسط بلندمدت ۲۵ درصد کاهش یافته است.

رضاپور همچنین با اشاره به اینکه در ماه‌های اخیر ورودی آب به سدها با روند کاهشی مواجه بوده، ادامه داد: از ابتدای سال آبی تاکنون ۱۸۷.۴ میلیون متر مکعب ورودی آب به دریاچه سدهای پنجگانه استان تهران بوده است.

به گفته وی، ورودی آب به مخازن سدهای تامین‌کننده آب شرب استان تهران ۲۸ درصد کاهش یافته است، چراکه در مدت مشابه سال آبی گذشته این میزان ۲۶۲ میلیون متر مکعب بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران افزود: با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و افزایش مصرف آب، شرایط شکننده می‌شود.

رضاپور، با تاکید بر تامین آب مطمئن، پایدار و با کیفیت برای شهروندان، یادآور شد: برنامه‌ریزی‌های آبفای استان تهران و سیاست و خط قرمز وزارت نیرو این است که با همراهی و همکاری بیش از پیش مردم با همین منابع آب محدود تامین آب با کیفیت را برای شهروندان داشته باشیم.

وی از شهروندان درخواست کرد: با در نظر گرفتن محدودیت منابع آبی و صرفه جویی و رعایت الگوهای مصرف، به کاهش برداشت آب از حجم ذخیره سدهای تهران و همچنین منابع آب زیرزمینی استان کمک کنند تا در روزهای آینده مشکلی به لحاظ تامین مطمئن و پایدار آب شرب ایجاد نشود.

کد خبر: ۱۳۳٬۵۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha